23948sdkhjf

Nødtætning i dobbelt forstand

NYE REGLER FOR værkstedernes juridiske ansvar ved lapning af dæk gør det bydende nødvendig, at værkstederne er deres ansvar bevidst omkring valg af reparationsmetode: Indefra, eller udefra som nødtætning. Det skriver vi om og tester i denne uges sektion II, Dækprofil, i håb om at guide især mekanikere og dækfolk bedst muligt.

EN ANDEN SLAGS dæktest, hvor ansvaret hænger i luften, er dem både vi i autobranchen, samt ikke mindst forbrugerne, kan læse både sommer og vinter. To gange om året offentliggør danske FDM, via især tyske ADAC, store dæktest for at vise såvel forbrugere som professionelle autobranchefolk, hvad vi skal vælge – og ikke vælge – at sætte på bilerne som den ultimative kontaktflade med vejbanen. Nu er ADAC kommet i stærkt stormvejr for fusk, og det kan få uheldige konsekvenser for også den danske autobranche.

FOR HVAD NU HVIS der er fusket med diverse dæktest gennem årene? Er der det, skal der hurtigst muligt rådes bod på problemet og findes en holdbar løsning fremadrettet. En nødtætning, fristes man til at kalde det. Vi håber det ikke.

VI HAR OGSÅ SELV på redaktionen deltaget i dæktest i det nordlige Sverige, som man kan læse om. Flere af sågar de japanske dækproducenter har etableret fine og dyre testcentre i vores nordlige naboland, så vi er i Skandinavien virkelig kommet på verdenskortet hvad angår seriøs kvalitet i dækudvikling, af den rigtige slags.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062