COTY-titlen styrker Peugeots brandimage
Peugeot scorede dette års internationale Car of the Year-titel. Vi spørger Hanne Sørensen, PR-chef hos Peugeot-Danmark, om der sælges flere 308ere af den grund?
Hvilken betydning har det for Peugeot i Danmark, at mærket vinder en international kåring som COTY?
- Det er en kæmpe anerkendelse for mærket, som naturligvis giver stolthed både her hos Peugeot-Danmark, men også i hele forhandlernettet. Vi synes selv, at 308 er et kvantespring i alle henseender, og så er det fantastisk at få sådan en blåstempling. Der er ingen tvivl om, at løvehjerterne banker lidt ekstra hos alle medarbejdere - og rent faktisk har det sat så meget gang i kreativiteten, at vi har lavet "Car of the Year-selfies" på Instagram #peugeotdk #caroftheyear #coty308dk.
Hvor stor effekt giver titlen for salget af 308 og den snart kommende 308 SW?
- Det er for tidligt at sige, men den har helt sikkert en stor effekt på interessen for 308 og på Peugeots brandimage generelt. Da vi lancerede 308, var det med den overbevisning, at den med sin teknologi og kvalitet ville placere sig blandt de bedste i segmentet COTY-titlen bekræfter dette, og et mere værdifuldt argument overfor kunderne findes vel næppe.
Ville du i virkeligheden gerne have byttet COTY-titlen med Årets Bil i Danmark-titlen?
- COTY-titlen bliver tildelt af en jury bestående af 58 motorjournalister fra 22 europæiske lande, og således er Car of the Year den mest internationalt anerkendte og prestigefyldte titel. Det ville selvfølgelig have været skønt med "The double", men uden at forklejne den danske Årets Bil, er COTY-titlen den mest værdifulde anerkendelse, en bil kan opnå.