23948sdkhjf

Ny ejer af Motor-magasinet

Nordjyske Medier køber majoritet i Danske Fagmedier, som Motor-magasinet hører under.
Med virkning fra 7. april 2014 har Nordjyske Medier overtaget majoriteten i virksomheden Danske Fagmedier, der udgiver seks trykte fagblade med daglige netaviser og nyhedsbreve. Virksomheden drives videre i sameje med aktionær Nils Sjøberg, der fortsætter som chefredaktør. Desuden indtræder Morten Petersen, der er direktør og medejer i det ligeledes Nordjyske Medier-ejede selskab, Industry Supply, som adm. direktør for Danske Fagmedier. Her afløser han Henrik Appelquist.

Danske Fagmedier omsætter for over 50 millioner kroner om året og beskæftiger 45 medarbejdere, der fortsat skal arbejde fra adressen i Herlev.

De fagmedier, der overtages, er Licitationen - Byggeriets Dagblad, som dagligt orienterer om politiske, økonomiske og tekniske aspekter i bygge- og anlægsbranchen. MesterTidende udkommer 11 gange årligt og henvender sig til entreprenører og håndværkere. Jern og Maskindustrien udkommer 22 gange årligt og retter sig til den producerende industri. Motor-magasinet udkommer 44 gange årligt og er Danmarks eneste fagblad til autobranchen. Transportmagasinet udkommer 19 gange årligt og er Danmarks største fagblad for transportbranchen. NyhedsInformation udkommer 11 gange årligt og er Danmarks førende tværfaglige medie på pleje- og ældreområdet. Magasinet Idag.dk, udkommer digitalt og er målrettet til ledere i små og mellemstore virksomheder.

Vækstplan

I forbindelse med overtagelsen siger den hidtidige ejer, chefredaktør Nils Sjøberg:

- Jeg ser det som en rigtig god mulighed for både medarbejdere og virksomhed. Vi har det seneste år gennemført en vellykket turnaround og ønsker nu at udvikle virksomheden, hvilket Nordjyske Medier koncernen kan hjælpe os med. Vi ser især frem til samarbejdet med Industry Supply.

Danske Fagmediers trykte medier læses af 150.000 beslutningstagere i små og mellemstore virksomheder. Industry Supply, der netop har haft ti års jubilæum, sender dagligt 120.000 online nyhedsbreve til beslutningstagere i Norge, Sverige og Danmark inden for syv forskellige brancher.

Nordjyske Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, glæder sig over det nye ejerskab:

- Det er et vigtigt led i vores vækstplan at overtage stærke nichemedier, som tilfører os kompetencer. Danske Fagmedier passer godt ind i vores B2B mediestrategi, hvortil også Industry Supply hører. Vi forventer, at Danske Fagmedier vil udvikle sig positivt i de kommende år under ledelse af Morten Petersen og Nils Sjøberg sammen med medarbejderne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078