Undersøgelse vurderer virksomhederne ud fra en række kriterier som features på egen hjemmeside, dialog, online markedsføring, sociale medier, mobil og e-handel.
Danske virksomheder er generelt blevet mere digitale i løbet af de seneste år, og bilbranchen ligger fint, men helt i top på listen over højdespringere - det vil sige virksomheder, der er rykket mest på den digitale front i årets løb - ligger Audi og Business Danmark, som begge kan notere en ændring på hele 27 procent.
Den store fremgang i løbet af det seneste år sikrer ikke blot Audi en plads som Danmarks næstmest digitale virksomhed, men også titlen som Danmarks mest digitale bilmærke, og så har mærket med de fire ringe en helt ny hjemmeside, version 2.0 af Audi insight appen og en car configurator på trapperne, oplyser Audi i en pressemeddelelse.
Audi Danmark er en del af Skandinavisk Motor Co. A/S, som udgør importdivisionen i Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Her har importen ligget siden 1975, og Audi har i dag otte forhandlere og 27 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet. Audis vision er at være det mest attraktive premiumbrand, og mærket har længe været nummer ét i det såkaldte premiumsegment.