Renault vokser på varevogne
Fra 4,5 til 9,7 procent markedsandel på fire år i Danmark for Europas mest solgte varebilmærke.
Overdragelsen af de mange bilnøgler var nærmest symbolsk på den fremgang, Renault har haft i Danmark på varevognssiden. I 2010 havde Renault en markedsandel på 4,5 procent og 745 solgte biler. I 2011 var markedsandelen steget til 6,5 procent og 1569 biler, året efter 7,6 procent og 1829 biler og i 2013 leverede Renault 1930 biler og havde en markedsandel på 8,04 procent. I år har det fremstormende franske mærke til dato en markedsandel på 9,7 procent.
Hos Renault Danmark er det en glad LCV manager Jonas Nielsen, der forleden deltog i festlighederne i forbindelse med overdragelsen af de mange nye biler.
- I Europa har Renault de sidste 16 år været det mest solgte mærke i varebiler. Sådan er det ikke i Danmark, men vi arbejder os hurtigt og konstant frem i statistikken. Vores mål for 2014 er 10 procent. Årsagen til væksten er HP Ejendomsservice jo et meget godt eksempel på: En virksomhed, der vokser og som skifter fra et andet mærke til Renault, siger Jonas Nielsen.
Indehaver af ejendomsfirmaet, Preben Rasmussen, der beskæftiger 25 ansatte, siger om skiftet, at han simpelthen fik et godt leasingtilbud fra Ejner Hessel, så virksomheden kender sine omkostninger til bilparken de næste tre år, hvilket betyder meget.
- Men enkelte medarbejdere har været lidt skeptiske over at skulle køre fransk - de kan nu ved selvsyn konstatere, at de har fået bedre kabineplads end i de gamle, tilføjer Preben Rasmussen med et skævt smil.