23948sdkhjf

Mazda jagter firmabilkunder med ny 6’er

Efter i en årrække at have satset mest på private kunder, er Mazda senest også gået efter firmabilkunder med tilfredsstillende resultat.
I år har den nuværende Mazda6 haft en periode som storsælger blandt firmabiler – antagelig fordi mange firmabilkøbere og -leasere ventede på de to nye i klassen, Ford Mondeo og Volkswagen Passat. Men nu er de her begge to, velkørende Mondeo og bilen, der læger navn til klassen. Og pludseligt er 6’eren fra Mazda en af de gamle i klassen.

Men japanerne har en løsning parat på problemet. Straks i det nye år lanceres den nye udgave af Mazda6.

Nye lygter både for og bag. Let ændret grill. Men først og fremmest helt nyt interiør. Det er Mazda6 2015 på den helt korte måde.

De største ændringer sker i kabinen. Både instrumentpanelet og midterkonsollen får et nyt design, og japanerne anvender i den kommende model et mere eksklusivt materiale.

De fleste vil sikkert især hæfte sig ved, at Mazda6 får det moderne infotainment-system fra Mazda3, og det betyder blandt andet, at touchskærmen vokser fra 5,6 til 7 tommer (der slet og ret er det nye sort i bilkabiner) og samtidig er flyttet højt op på instrumentbordet, hvor det kan aflæses uden at flytte blikket ret meget fra vejen. Det samme kan det head-up-display, der nu også kan leveres til Mazda6.

Motorerne i Mazda6 fortsætter uændrede, men som noget nyt kan de to 2,2 liters SkyActiv-D dieselmotorer, med henholdsvis 150 og 175 hestekræfter, nu også kombineres med firehjulstræk, når de altså er monteret i en Mazda6 stationcar.

Den kommende prisliste er ikke på plads, men vi tør godt gætte på ingen eller kun meget små prisstigninger. Det vil sige med start ved 300.000 kroner.

Mazda-Danmark har senest i højere grad rettet salget mod firmabil-kunderne. Den strategi fortsætter. Jannik Olsen, PR-ansvarlig for Mazda-importøren fortæller:

- Vi er meget tilfredse med den måde, salget af Mazda6 har udviklet sig på. Vi har både fået godt fat i firmabilmarkedet, samtidig med at vi fortsat lægger vægt på at være attraktive for private bilkøbere. Den strategi har vi succes med, og det forventer vi også at have fremover, når vi i begyndelsen af det nye år starter salget af den opdaterede Mazda6, siger Jannik Olsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094