23948sdkhjf

Værkstederne lægger sig i selen

De fleste anbefaler rustbeskyttelse fra ny, men der er store forskelle på andelen af biler, der sælges med en rustbeskyttelse.
De nye mikrobiler er berygtet for ikke at være rustbeskyttet nok til det danske marked. Motor-magasinet har derfor lavet en rundringning til danske bilforhandlere for at tjekke, hvor gode de er til at sælge rustbeskyttelse.

Sælger Jimmy Johnsen fra Bjarne Nielsen Biler i Esbjerg fortæller, at man gør opmærksom på, at en rustbeskyttelse er en god ide i forbindelse med køb af en ny bil.

- Vi sælgere gør konsekvent opmærksom på det, og vi kan mærke, at der har været skrevet om den manglede rustbeskyttelse på de helt små biler, og den omtale har hjulpet os. Men det kniber hos dem, som skifter bil med korte intervaller, siger Jimmy Johnsen.

Hos Terminalen Ole Mathiesen Biler i Tåstrup fortæller sælger Peter Larsen, at man har en fastlagt politik om at medsælge en rustbeskyttelse.

- Hos os har vi en slags aftale i huset om, at vi forklarer kunden, det er en god ide. Hos os lykkes det i 70 - 80 procent af tilfældene. Vi har lagt det ind i systemet, så det kan gå ind under finansieringen, og det har vist sig at være en rigtig god ide, da det derved ikke optræder som en reel ekstraudgift, fortæller Peter Larsen.

Nyborg Bilcenter sælger Suzuki, og her kan Aksel Ottesen, som er sælger og indehaver, fortælle, at man her har mulighed for at kunne lægge det under finansieringen.

- Vi har jo biler i den helt billige ende og på trods af, at en rustbeskyttelse her udgør en stor procentdel af prisen, oplever vi alligevel, at kun få vælger det fra. Generelt får vi medsolgt en rustbeskyttelse til omkring halvdelen af de nye biler, siger Aksel Ottesen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095