23948sdkhjf

Toyota Yaris i ny udgave

Ny front, ny kabine og faktisk også lidt ny bagende. Men først og fremmest nye priser. Med den fornyede Yaris vil Toyota tilbage som bestseller i poloklassen.
Yaris. Toyota Yaris. For bare et par sæsoner siden var den faktisk den mest solgte bil i B-segmentet, der hvor Peugeot 208 regerer i øjeblikket. Men nu er den kraftigt faceliftede Yaris parat til angreb hos landets Toyota-forhandlere. Og med de nye priser signalerer mærkets danske importør, at de vitterligt mener dette her.

Yaris 2015 er først og fremmest ny forfra. Med "det frække X" som tydeligste kendetegn er der ingen tvivl, dette er den nye Yaris med samme designstil foran som den ligeledes nylancerede Aygo, der dukkede op midt på sommeren – og som i øvrigt er kommet hurtigt fra start, hvad salg angår. Dernæst er den nye Yaris helt ny indvendigt med blødere kabinematerialer, der tydeligt signalerer up-grade.

Mindste Yaris har fået en moderniseret udgave af den lille 1-liters, 3-cylindrede motor, så den nu går længere på literen. Også hybrid-udgaven er justeret ind, så den strækker en liter benzin længere. 1,0’eren går nu 23,3 kilometer pr. liter, hybrid-udgaven har rundet de 30 kilometer pr. liter.

Priser fra 105.000 kroner

Men hvad koster den? Det er jo også i den grad netop prisen, der er afgørende for, om en bilmodel bliver bestseller eller ikke.

Toyota Danmark beviser med deres prisliste, at de gerne ser en masse Yaris’er drøne rundt på gader og veje. Billigste version, med den mindste 3-cylindrede motor og tre døre, koster fra 105.000 kroner, og Yaris Hybrid fås fra 180.000 kroner. "Det er ikke fair!" tænker de antagelig hos mange konkurrenter. 105.000 er således kun 5000 kroner mere end den ellers svedne pris på billigste Opel Corsa, og den nye hybridpris er 15.000 kroner lavere end den hidtidige. Til gengæld er fraprisen på diesel, 189.000 kroner nok lav, men ikke så "unfair" som de to andre.

- Yaris har for bare et par år siden været Danmarks mest solgte i klassen – vi vil gerne tilbage til den position, som mærkets PR-ansvarlige Anders Tystrup formulerer det.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088