23948sdkhjf

Hyundai i10 er svær at komme udenom

Har den nye lille mikrobil dét der skal til for at slå den stadig populære og storsælgende VW Up? Vi hører importøren.
Med en lille omskrivning af et berømt citat fra vores statsminister, "Jeg kan slå Fogh", kunne Hyundai måske fristes til at råbe "Vi kan slå VW Up" efter den stærke start for den nye og roste mikrobil i10. Vi stiller tre skarpe spørgsmål til mærkets Annegrethe Skovby for at høre, om den lille koreaner faktisk kan slå den tyske bestseller?

Den nye mikrobil Hyundai i10 har fået en forrygende modtagelse af pressen. For eksempel har FDM udråbt den nye koreaner til det bedste køb i klassen, bilen har i en gruppetest i Jyllands-Posten scoret lige så mange stjerner som Volkswagen Up, mens Berlingske ligefrem har udråbt i10 som testvinder over blandt andre netop Up. Det fører alt sammen frem til spørgsmålet: Kan Hyundai i10 slå Volkswagen UP, når det gælder salg – bilen, der har ligget nummer et på salgslisten måned efter måned i snart to år.

Vi spørger Hyundai-Danmarks PR-ansvarlige, Annegrethe Skovby.

Motor-magasinet: Vil I i løbet af i år kunne overhale Volkswagen Up som den mest solgte bil i Danmark?

Annegrethe Skovby: - Ja, i10 er kommet rigtigt godt fra start, ikke bare herhjemme, men i hele Europa så vi på et tidspunkt måtte melde udsolgt. Bilens succes skyldes, at den forener smukt design, komfort, sikkerhed og gode køreegenskaber med en stærk totaløkonomi i form af god pris, attraktiv brændstoføkonomi og lave driftsomkostninger. Hyundai er svaret på alt det, mange bilkøbere efterspørger. Og derfor er vi blevet så svære at komme udenom. I hvert fald hvis man køber bil med fornuften, og ikke kun med følelserne.

Motor-magasinet: i10 har vundet flere sammenlignende test i pressen – hvad mangler den for at overhale den tyske konkurrent?

Annegrethe Skovby: - Hyundai er et yngre mærke. Men faktum er, at Hyundai, siden introduktionen på det danske marked i 1992, har oplevet stadig fremgang. I dag har flere end 90.000 danskere valgt at køre i en Hyundai. Endvidere er Hyundai blandt de ni mest solgte bilmærker i Danmark og ligger nummer syv på listen over verdens mest værdifulde brands foran Audi, Porsche og Ferrari. Inden længe vil Hyundai også være blandt de stærkeste brands i Danmark. Og det faktum kan føre til yderligere salg.

Motor-magasinet: Hvad er det reviderede salgsmål for i10?

Annegrethe Skovby: - Flere end 5000. Vores udfordring er nok mest, hvor mange i10’er vi kan få leveret.

Til sammenligning har Volkswagen Up i løbet af første kvartal i år solgt i alt 2943 styk – alt andet lige svarer det til et årssalg i 2014 på 12.000 styk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078