eBay investerer yderligere i Xpress Bilsalg
Auktionsplatformen Xpress Bilsalg bliver mere attraktiv for forhandlerne med stigende antal tilbudte biler.
Baggrunden er, at eBay, via BilBasen og DBAs bilsektion, har gjort det enklere at sætte bilen til salg på Xpress Bilsalg, og samtidig lanceres en stor marketingkampagne over for bilejerne. Derfor forventes antallet af auktionsbiler at stige til op i mod 500 om ugen.
- Vi ved, at forhandlerne mangler biler, og vi ved, at de private i den kommende tid især vil udskifte deres større biler i vid udstrækning. Derfor er tidspunktet helt rigtigt for at hjælpe bilejerne med at sælge og tilbyde bilforhandlerne nogle attraktive bilmodeller, siger Andrew Whitehair, direktør for eBays danske motordivision.
Fordele for begge parter
Andrew Whitehair har siden tiltrædelsen haft fokus på at udvikle produkter, der imødekommer såvel forbrugernes som bilforhandlernes behov, og her er Xpress Bilsalg et eksempel på perfekt timing i forhold til at hjælpe såvel bilejerne som forhandlerne.
- Budskabet til bilejerne lyder ganske enkelt, at man med fordel kan sætte sin bil til salg på Xpress Bilsalg, og derved opnå en god pris, men budskabet til forhandlerne er, at vi investerer massivt i at kunne tilbyde dem flere attraktive biler, fortæller Andrew Whitehair.
Tilgangen til Xpress Bilsalg bliver integreret i Bilinfo, og derved får forhandleren nemmere ved at administrere sine bud. Samtidig kan man nu byde over mobiltelefonen, og selve håndteringen af budene er gjort hurtigere og mere professionel.
100 biler til salg
- De nye investeringer i Xpress Bilsalg er kun starten på udviklingen af den velkendte auktionsplatform. Det skal være enkelt og hurtigt at bruge både for forbrugere og forhandlere, siger Andrew Whitehair.
Mandag den 30. juli fandt de første hammerslag sted på den nye platform. Hver uge vil der være fem bilauktioner, og målsætningen er, at der skal være mindst 100 biler til salg ved hver auktion.