23948sdkhjf

Peugeot er gået på Audi-jagt

Franskmændene vil yderligere et trin op ad prestige-stigen – dér hvor de kan nappe BMW, Mercedes og Audi i haserne. Derfor har den netop faceliftede 508’er mere prestigeudstyr.
Mere prestige kan sælge dyrere biler og øge salget af de billigere modeller. Den filosofi forfølges af flere og flere bilmærker, blandt dem franske Peugeot, der netop har holdt verdenspremiere på den faceliftede 508-serie, franskmændenes bil i businessclass ved siden af for eksempel Volkswagen Passat.

Mere prestige skal først og fremmest komme fra et nyt udseende med ny grill og fuld LED. Dernæst redesignet hæk inklusive nye baglygter. Og fra skuffen med det finere udstyr: For eksempel advarsel mod biler i den blinde vinkel og bakkamera.

Den opdaterede 508’er kommer i tre udgaver: Først og fremmest 508 uden videre betegnelse, der er en 4-dørs sedan, og dernæst en stationcar-version, der på typisk peugeotsk hedder 508 SW. Endelig kommer 508 med et facelift som typisk "soft-roader", altså stationcar-udgaven med lidt højere fjedre, lidt grovere dæk og matsorte skærmkanter. Lidt ligesom Volvos og Audis biltyper af samme slags. RXH kalder franskmændene sin 508’er med "gummistøvler" – den bliver ikke fast lagervare, men kan bestilles, oplyser mærkets danske PR-ansvarlige, Hanne Langsig Sørensen.

508’erne kommer med nye motorer under frontklappen: Dels benzineren 1,6 THP med 165 hestekræfter, der med start/stop udleder 129 gram CO2 pr. kilometer. Dernæst dieselen 2,0 BlueHDi med 150 hestekræfter, hvis CO2-udslip er så lavt som 105 gram pr. kilometer. Og endelig endnu en diesel, nemlig 2,0 BlueHDi med 180 hestekræfter og 6-trins automatgearkasse – her er udslippet 111 gram pr. kilometer.

Den danske lancering er planlagt til slutningen af august.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078