23948sdkhjf

En hurtig omgang med Renault

Renault har netop tilbageerobret omgangsrekorden for forhjulstrukne biler på Nürburgring. Betyder det, at vi får flere hurtige Renault R.S.’er til Danmark?
Franskmændene tilbyder også virkelig hardcore GTI’er, for eksempel Renault Clio R.S. Men bilen, der antagelig kan gøre det onde ved selv Golf GTI, er ikke på det danske marked. Nu har Renault imidlertid netop tilbageerobret omgangsrekorden for forhjulstrukne biler på Nürburgrings Nordsløjfe. Kan det få Renault-Danmark til alligevel at importere den hurtigste Clio?

Vi spørger importørens PR-ansvarlige, Søren Hyltoft.

Først og fremmest tillykke med den nye omgangsrekord på Nürburgring. Betyder det, at I tager Mégane R.S. Trophy 275-R til Danmark?

- Mégane R.S. Trophy 275-R produceres kun i 250 eksemplarer og bliver dedikeret til enkelte lande såsom naturligvis hjemlandet Frankrig samt England, Spanien og måske få andre store lande. I den sammenhæng er Danmark lidt for lille.

Hvorfor vælger I ikke at importere de sporty Renault’er til Danmark?

- Vi importerer jo Mégane R.S.-modellen med 265 hestekræfter, som jo – udover den helt specielle R.S. Trophy 275-R – er den mest sporty på fabrikkens program. Det er korrekt, at vi lige pt ikke importerer Clio R.S., hvilket skyldes, at vi ikke har været i stand til at få den til en pris, vi mener er konkurrencedygtig. Men vi ville meget gerne!

Mister I dermed ikke effekten af, at Renault er succesrige i motorsport?

Vi har som sagt Mégane R.S., og som sådan har vi et link til motorsporten. Men det er klart, at havde vi en Clio R.S. på programmet, ville koblingen være endnu mere synlig.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078