23948sdkhjf

Mikroerne i fremgang igen

Salget af mikrobiler er igen stigende efter at have været faldende de sidste måneder af 2013. AutoBranchen Danmark vurderer, at det er kampagnepriser, der igen har øget salget af mikrobiler.

Januar er normalt en måned, hvor mange bilfabrikanter kører kampagner, der er med til at øge bilsalget, og 2014 er ikke en undtagelse. I januar er der solgt 16.243 personbiler, hvilket svarer til en stigning på 10 procent sammenlignet med januar 2013. I år har det primært været de små biler, som fabrikanterne har kørt kampagner for, og de mange kampagner har medført et stigende salg af mikrobiler. Sammenlignet med sidste måned er mikrobilernes markedsandel steget med fire procentpoint.

Administrerende Direktør i AutoBranchen Danmark Jens Brendstrup er overrasket over, at der igen er en stigende efterspørgsel efter de helt små biler, da der de seneste måneder har været en klar tendens mod større biler.

- Det er min vurdering, at det udsalgskampagnerne er årsag til den stigende efterspørgsel efter mikrobiler. Fremover forventer jeg, at vi igen vil se en stigende efterspørgsel efter større biler, vurderer Jens Brendstrup.

Han supplerer med at sige, at det jo er bilfabrikkerne der bestemmer, hvilke kampagner bilforhandlerne skal køre, og at det har stor betydning for, hvilken slags bil forbrugerne køber.

- For eksempel har Peugeot kørt kampagner for rigtig mange af deres modeller, og det har også øget deres salg i januar, som er steget med 20 procent, hvis man sammenligner med samme måned sidste år, siger Jens Brendstrup.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094