23948sdkhjf

Modig Citroën overraskende billig

Citroën-Danmark satser på den aparte C4 Cactus som storsælger. Derfor sigter importøren på en startpris omkring 200.000 kroner.
Den kommende Citroën C4 Cactus skal meget mere end "bare" være et stilikon for det franske bilmærke – Cactus skal sælge, så den virkelig kan ses på salgsstatistikkerne.

- Cactus er jo ikke en nichebil, vi vil gerne sælge mange Cactuser, forklarer Ellen Nørregaard, informationschef i Citroën Danmark A/S, og hun fortsætter:

- Cactus lanceres jo først herhjemme efter sommerferien, så derfor er prisen ikke endeligt på plads. Men vi sigter vi på en pris på linje med for eksempel Renault Captur, afslører Ellen Nørregaard.

Da Renault Captur starter ved 220.000 kroner kan startprisen for den nye Cactus blive så lav som omkring 200.000 kroner. Tænk på, at C4 Cactus er en bil på størrelse med Volkswagen Golf.

Teknikken i C4 Cactus helt kort: Samme platform som søsteren Peugeot 308 fra samme koncern, forhjulstræk, i første omgang benzin og diesel.

Motor-magasinet siger:

Citroën C4 Cactus overrasker ved at være så vidtgående: Dens aparte form, sofa for og bag i stedet for sæder, de "udvendige airbags" på dørene og de store, ja, enorme hjul. C4 Cactus forsøger at definere hverdagsbilen på ny.

På den måde minder C4 Cactus på mange måder om ikonet Citroën 2CV fra 1948. Hvad udseende angår, er Cactus skridt i dag måske ikke helt så langt som 2CV’s for over 65 år siden – men vent til du ser den nye bil i virkeligheden; du vil tænke: "Det var liggåt…"

I første gang er Cactus tekniske skridt ikke så langt, forhjulstræk og rækkemotorer på benzin og diesel forskrækker ikke mange. Men rygtet går dog på, og vi er overbeviste om, at det nok skal holde, at Cactus senere lanceres med franskmændenes luft-hybrid-system.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093