23948sdkhjf

CAD i fin form med fokus på it

De frie værksteders forening er på vej med nye tiltag på it-fronten for at hjælpe de knap 1800 medlemsvirksomheder.
- Her, et år før CADs 75 års fødselsdag, må det konkluderes, at CAD er i fin form, og som sådan er klar til at møde morgendagens udfordringer til gavn for vore 1753 medlemmer. Et medlemstal, der stort set holder sig uændret og er ganske flot i betragtning af krisen og den relativt hårde konkurrence i markedet, sagde landsformand Henrik Pedersen forleden, da de frie værksteders forening afholdt repræsentantskabsmøde på Enjoy Resort Rømø.

I sin beretning, der blev vedtaget af de 187 delegerede fra landets 33 kredse, kunne Henrik Pedersen blandt andet fortælle om en lang række tiltag på it-fronten.

I CAD, CAD Indkøb og CAD Arbejdsgiverforening er det vedtaget i fællesskab at indkøbe et helt nyt it-system til gavn for de tre foreninger. Implementeringen er allerede igangsat, og systemet forventes i drift sidst på året. Det forventes, at der kan "høstes" nogle rationaliseringer, ligesom CAD forventer at kunne give sine medlemmer en endnu bedre og hurtigere service med det nye system.

CAD har haft 38.782 unikke besøgende på CAD.dk – vinduet ud til omverdenen – hvilket anses for en pæn stigning i forhold til sidste års 28.000 unikke besøgende.

Blandt søgeord, der leder besøgende ind på cad.dk, ligger "Værksteder til salg" i top som indikator for, at cad.dk er interessant for svende med drømme om eget værksted. Andre søgninger på Google, Yahoo, Bing med mere er"synsrapporter" og "tandremsskift".

- Dette er med til at vise, at CAD er en troværdig kilde for forbrugere, der gerne vil søge information, inden de får repareret deres bil, sagde Henrik Pedersen.

Problemløseren hitter

CAD har oprettet en kalender på CAD-intranet, hvor medlemmerne kan se og tilmelde sig til aktiviteter i den enkelte lokalforening samt i CAD.

På "Problemløseren", hvor medlemmerne kan kontakte hinanden med problembiler, er der nu tilmeldt 236 kontaktpersoner på bilmærker, en stigning på 15 procent i forhold til sidste år. Desuden 55 kontaktpersoner på specifikke bilmodeller, en stigning på 12 procent. Der er nu 182 tilmeldte på anden teknisk viden, en stigning på 23 procent. I alt tæller hele kontaktpersonsdatabasen nu 473, hvilket er en stigning på 18 procent.

CAD har indgået en vigtig samarbejdsaftale med it-virksomheden Seek4Car, og 27 lokalforeninger har fået lavet en lokalforenings-hjemmeside.

- Det ser vi som et yderst tilfredsstillende resultat. Nu mangler der blot seks lokalforeninger, før opgaven er fuldført. Derfor påbegyndes etableringen af regionshjemmesider i løbet af det næste halve år, hvor kun CAD-Nord indtil længe har været aktiv, sagde Henrik Pedersen.

Seek4Car har indtil videre leveret 154 hjemmesider til CAD-medlemmer, men drifter et endnu større antal.

Findværksted.dk

CADs Findværksted.dk er lavet i en mobiludgave. Der er registreret 107 direkte henvendelser til værkstederne, samt 45 forespørgsler på adresseoplysninger på værkstederne. 532 CAD-værksteder er tilmeldt findværksted.dk, der er fordelt jævnt ud over hele Danmark, og CAD opfordrer flere medlemmer til at tilmelde sig.

Siden 2012 har CAD været på forskellige sociale medier og er ved at finde sit fodfæste. På Facebook med Findværksted og CAD’s egen side, hvor lokalforeningerne er flittige til at opdatere.

To nye digitale servicebøger er kommet til; Ford med den nye B-Max samt Audi. CAD yder medlemmerne assistance ud over de allerede kendte på Mazda og Mercedes, et område, der bliver brugt rigtig mange resurser på til gavn for medlemmerne.

Elektronisk fakturering

Et andet fælles projekt imellem CAD og CAD Indkøb er et helt nyt it økonomisystem, en opgradering til Navision 2013. Det vigtigste formål er at øge mængden af gennemfaktureringer, forkorte behandlingstiden samt få flere muligheder for at udtrække statistik. Næste skridt bliver at tilbyde elektronisk fakturering. Det nye system skal være klar medio oktober, hvorefter leverandørerne implementeres én ad gangen.

Der har været en tilgang på 31 medlemmer til CAD hotline for Autotaks via onlinesystemet www.forsi.dk, så i alt 594 virksomheder nu er på.

- Systemet kører teknisk godt, men lider desværre stadig under, at de angivne arbejdstider i mange tilfælde ikke harmonerer med CAD’s opfattelse af de reelle tider, sagde Henrik Pedersen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078