23948sdkhjf

Proppen af for Bosch-værksted nummer 100

HC Auto A/S i Odder er stolt over at kunne skilte med at være med i den eksklusive Bosch Car Service værkstedskæde.
Efter at have prøvet medlemskab af to andre værkstedskæder mener Henrik Christensen, at han og værkstedet HC Auto A/S i Odder nu er landet på rette hylde hos Bosch Car Service. Kæden markerede forleden samtidig, med champagne og blomster, at det er værksted nummer 100, der slutter sig under de blå-hvide pyloner.

- Jeg føler, at vi, ved nu at være med i Bosch Car Service-kæden, får ekstra gode muligheder for at uddanne os og følge med i teknologien for ikke at sakke bagud. Og så giver det god branding i lokalområdet at være et Bosch-værksted, der af mange opfattes som at være et "mellem-autoriseret" men frit allround værksted, siger Henrik Christensen, da fagbladet besøger det velfriserede værksted med ni lifte. Herfra sælges cirka 200 nyere brugte biler årligt, og der står altid omkring 40 biler linet sirligt op på pladsen. Alle topklargjorte af en specialuddannet tysk medarbejder, der tidligere har arbejdet for Mercedes-Benz i mange år. Arbejdspladsen tæller desuden fire svende, en pt. kvindelig lærling og en kontordame foruden ejer og mester selv gennem 20 år, Henrik Christensen.

Plads til flere

Med til fejringen er kædechef Per Blæsbjerg og key account Ole Larsen. De kan fortælle, at man hos Bosch Car Service håndplukker de værksteder, man gerne ser som medlem – meget ofte via de samarbejdende grossister, der anbefaler nye medlemmer.

- Vi har stadig huller i eksempelvis Vejle, Silkeborg og Viborg-området og regner med at lande på 125 værksteder på et tidspunkt. Men vi er tålmodige og venter på, at de rigtige dukker op, siger Per Blæsbjerg.

- Alle værkstedskæder markedsfører sig. Men vi hos Bosch prøver at differentiere os ved at brande os på tiptop teknik-viden, tysk grundighed og en tillidsskabende adfærd overfor kunderne. Det er eksempelvis et krav, at hvert værksted skal have mindst én systemtekniker, uddannet på vores egne skoler i Middelfart og Ballerup. Det opfatter mange mekanikere som unikt og eksklusivt, og heldigvis viser det sig, at de er meget loyale og bliver hos deres betalende mester, når de har fået uddannelsen, siger Ole Larsen.

Dyr myte

Han punkterer desuden myten om, at det er dyrt at være i Bosch Car Service kæden.

- Vores skiltepakke koster ganske vist en del, fordi den er omfattende og kvalitetsbetonet. Men det er langt fra de 100.000 kroner, som mange "mener at have hørt". Faktisk viser det sig, at bundlinjen hos Bosch Car Service-medlemmer er bedre end i flere andre kæder, fordi vi har en god rabat-struktur på anvendte Bosch-dele, samt det faktum at kædenævnet trækker kunder. Men ja, man skal da nødvendigvis have en Bosch-tester på værkstedet, smiler Ole Larsen.

Henrik Christensen nikker bekræftende og tilføjer, at han er stolt at sin nye værkstedsstatus.

- Her på værkstedet løfter vi i flok som et supergodt team og går ikke på kompromis med kvaliteten. Derfor bliver vi anbefalet mund-til-mund. I min datters klasse er 18 ud af 24 familier eksempelvis kunder, og vi støtter lokalsporten for at vise lokalsamfundssind. Kunderne spørger ikke til prisen her, fordi de har tillid til, at vi ikke skifter mere end nødvendigt er, fortæller Henrik Christensen.

Han har dog annonceret lokalt med, at værkstedsarbejdet er til "samme gode priser", selv om der nu er Bosch Car Service-status på matriklen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078