Giganternes kamp på nettet
DER ER STORE SUMMER og prestige på spil, når begge kombattanter forsøger at profilere sig, på den andens bekostning. Derfor er begge i markedet for at påvirke kunderne de danske bilforhandlere. Vi kan her fra autobranchens frie og uafhængige fagblad kun opfordre de to til at drive fair og oprigtig virksomhed, herunder markedsføring og påvirkning i branchen også Motor-magasinet.
DE MANGE TEKNIKALITETER omkring unikke besøgende og antal private og professionelle salgsbiler er normalt ikke noget, de fleste bilforhandlere hænger sig i. De annoncerer, og håber på afledt salg. Men naturligvis skal bilforhandlerne interessere sig for, hvor de får noget for deres annoncekroner. Nogle har valgt side, nogle føler at have valgt forkert og er måske hoppet over til konkurrenten igen. Nogle er begge steder.
TIL SYVENDE OG SIDST er begge kombattanter enige om i hvert fald én ting: Det hele handler om at skaffe bilkøbere i bilforhandlernes forretninger at skabe leads, der fører til salg. Og forhandlerne er også enige om, at det skal være så billigt og effektivt som muligt. Om det hele ender med en vinder, tvivler vi på. Der er formentlig plads til to vindere i denne match. For det er jo netop holdninger om at bryde markedsdominans, der har startet hele gamet.