23948sdkhjf

Giganternes kamp på nettet

MENS SLAGET OM reparationsgrænsen ser ud til at være faldet ud til autobranchens fordel – foreløbig – udspiller der sig en spektakulær intern branchefight blandt de to førende net-annonceringsmedier for biler. Beskyldningerne om fejlagtig markedsføring, besøgstal og markedsandele fyger gennem luften, så man bliver helt stakåndet. Og bilforhandlere på begge sider kommer til orde med lovprisninger om den ene og den anden part. For heller ikke i denne sag er autobranchens aktører enige.

DER ER STORE SUMMER og prestige på spil, når begge kombattanter forsøger at profilere sig, på den andens bekostning. Derfor er begge i markedet for at påvirke kunderne – de danske bilforhandlere. Vi kan her fra autobranchens frie og uafhængige fagblad kun opfordre de to til at drive fair og oprigtig virksomhed, herunder markedsføring og påvirkning i branchen – også Motor-magasinet.

DE MANGE TEKNIKALITETER omkring unikke besøgende og antal private og professionelle salgsbiler er normalt ikke noget, de fleste bilforhandlere hænger sig i. De annoncerer, og håber på afledt salg. Men naturligvis skal bilforhandlerne interessere sig for, hvor de får noget for deres annoncekroner. Nogle har valgt side, nogle føler at have valgt forkert og er måske hoppet over til konkurrenten igen. Nogle er begge steder.

TIL SYVENDE OG SIDST er begge kombattanter enige om i hvert fald én ting: Det hele handler om at skaffe bilkøbere i bilforhandlernes forretninger – at skabe leads, der fører til salg. Og forhandlerne er også enige om, at det skal være så billigt og effektivt som muligt. Om det hele ender med en vinder, tvivler vi på. Der er formentlig plads til to vindere i denne match. For det er jo netop holdninger om at bryde markedsdominans, der har startet hele gamet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063