23948sdkhjf

Ny chef for 132 år gammelt firma

Thomas Bülow-Jacobsen har per 1. maj afløst sin far Jan Bülow-Jacobsen som adm. direktør for familiefirmaet F. Bülow & Co. ApS i Hedehusene.
Fra 1. maj har Thomas Bülow-Jacobsen, 37 år, overtaget rollen som adm. direktør for F. Bülow & Co. ApS i Hedehusene efter sin far, Jan Bülow-Jacobsen, 68 år, som den 21. maj kan fejre sit 45 års jubilæum i familiefirmaet, der i dag tæller 17 medarbejdere.

Skiftet og jubilæet markeres med en intern fest for medarbejderne den 17. maj.

Thomas Bülow-Jacobsen, som har arbejdet i firmaet siden 1999 - først som produktchef og siden som salgschef, bliver dermed femte generation af familien, som ejer/leder firmaet.

- Thomas har i løbet af de sidste par år varetaget en stigende del af ansvaret for den daglige ledelse, og jeg overlader resten til ham i fuld fortrøstning om, at han kan leve op til det, siger Jan Bülow-Jacobsen, der dog fortsætter som formand for selskabets nye bestyrelse og dermed bevarer en tilknytning til selskabet, ligesom han arbejder færdig med nogle projekter for firmaet.

Men ellers håber Jan Bülow-Jacobsen at få mere tid til at spille golf samt til rejser, kunst og kultur.

- Det har altid ligget i kortene, at jeg er 5. generation i et familieselskab, men det har ikke fyldt i min hverdag. Det er spændende at tage over som 5. generation, men det får mig ikke til at ryste på hånden eller gøre tingene på en helt speciel måde, siger Thomas Bülow-Jacobsen og tilføjer:

- Desuden er det et vigtigt signal, at min far fortsætter som arbejdende bestyrelsesformand og dermed fortsat har fuld tiltro til firmaet samt interesse i at følge med.

- Ligesom så mange andre på markedet slås vi indædt, men vi har gang i flere gode ting og er på rette vej. Det ser ganske fornuftigt ud for resten af 2013 - vi har eksempelvis et godt samarbejde med en lang række bilforhandlere, udtaler den nye direktør.

Transformation

Mens grossister og bilistbutikker tidligere udgjorde hovedparten af kunderne, står de autoriserede bilforhandlere i dag for 40-50 procent af salget, ligesom Bülows sortiment løbende er blevet udviklet. Væk er i dag varegrupper som bremsedele, filtre og værktøj, og sortimentet er i høj grad erstattet af elektroniske produkter. Senest er klap- og cykelvogne kommet til fra nytår.

- Det viser den transformation, forretningen har undergået. Vi er hele tiden parate til at tilegne os viden om nye produkter og kundegrupper, fastslår Thomas Bülow-Jacobsen.

Varerne har således forskudt sig fra typisk enkle reservedele til mere komplicerede produkter.

- Vi har altid arbejdet på at have flere ben at stå på, og i en krisetid er det rart at konstatere. Vi forsøger at servicere en bred vifte af produkter, hvilket også gør os mere interessante i markedet, supplerer Jan Bülow-Jacobsen.

Bülow har i dag 18 agenturer - blandt andet kan nævnes Thule, Parrot, Dräger, Clarion, Mobileye, Ctek, Westfalia, König, Cobra og Trico.

- Målsætningen er at have en så bred vifte af produkter som muligt - jo flere gode agenturer, desto bedre, bemærker Thomas Bülow-Jacobsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08