Bilbranchens LinkedIn-gruppe har netop rundet 1600 medlemmer, og er dermed branchens største digital forum. Interessen for netværket bliver større og større, og gruppen får i gennemsnit ét nyt medlem hver dag.
Det professionelle netværk er ikke forbeholdt foreningens medlemmer, men henvender sig såvel til medarbejdere i Bilbranchens medlemsvirksomheder som til øvrige branche-folk med tilknytning til bilhandel og bilværksteder med videre.
- Det bliver et stadig vigtigere kommunikationsredskab, der supplerer Bilbranchens medlemskommunikation på
www.bil.di.dksamt vores nyhedsbreve. Foruden muligheden for at komme meget bredt ud med relevante budskaber til en samlet branche døgnet rundt er en af netværkets andre store fordele det åbne forum, hvor medlemmer kan udveksle branchenyt, erfaringer og ideer, forklarer Thomas Møller Sørensen, direktør i Bilbranchen.
Netværket oplever en fortsat stigende interesse, hvor alle synspunkter og erfaringer fra alle niveauer er repræsenteret. Forleden optog LinkedIn-gruppen eksempelvis både en commercial manager, en arbejdsmand, en teknisk underviser, en chefmekaniker, en eftermarkedschef, en lean manager samt en CFO fra bilbranchen.
- Netværket består således af en bred vifte af kompetencer, funktioner og interesser, hvilket er et stærkt fundament for de indholdsrige diskussioner og relevante kommentarer, som fylder forummet, siger han.
Medlemmerne i Bilbranchens LinkedIn-gruppe er ikke tilfældige. Bilbranchen screener alle medlemmers tilhørsforhold, idet deres faglige tilknytning til bilbranchen er med til at bevare kvaliteten af indlæggene, og er samtidig fundamentet for netværkets værdi.
Foruden direkte adgang til mange af de nyheder, Bilbranchen udgiver på deres hjemmeside, får medlemmerne af Bilbranchens LinkedIn-gruppe, med ét klik, adgang til et værdifuldt fællesskab med 1600 andre professionelle branchefolk. Medlemmer kan derved selv stikke fingeren i jorden med de spørgsmål eller holdninger, de skulle brænde inde med, eller følge med i eller kommentere på aktuelle temaer, som andre medlemmer bringer op til diskussion.
Alle medlemmer har mulighed for at starte eller deltage i diskussioner. For at opretholde et højt fagligt fokus og undgå upassende opførsel har Bilbranchen dog vedtaget nogle regler og retningslinjer, idet det blandt andet ikke er tilladt at lave direkte salgsfremmende aktiviteter, hverve medlemmer eller give personlig kritik af personer, som ikke har mulighed for at give modargumenter, for eksempel fordi personen ikke er medlem af gruppen.
For at blive medlem af gruppen, kræver det kun, at man har en LinkedIn-profil og en professionel tilknytning til branchen. På den måde er det kombinationen af de enkelte medlemmers relation til branchen samt egne netværk, som udgør LinkedIn-gruppens styrke.
Man kan søge optagelse i "Bilbranchen" her:
http://www.linkedin.com/groups?gid=19471...
Gruppen har også en lillebror, "Lastbilbranchen", som nærmer sig 150 medlemmer.
Man kan søge optagelse i "Lastbilbranchen" her:
http://www.linkedin.com/groups?gid=43301...