Jason Watt sælger rustbeskyttelse til kvinderne
Racerkøreren Jason Watt har siden 2008 været frontfigur hos den landsdækkende kæde af rustbeskyttelsescentre Dinitrol. Jason Watt er omdrejningspunktet i al markedsføring hos Dinitrol, og racerkøreren har øget kendskabsgraden til Dinitrols brand markant gennem årene, viser målinger.
- Jason Watt har gennem stort set hele sit liv beskæftiget sig med biler og racerløb. Med sin passion, punktlighed og indgående kendskab til autobranchen og biler, kender han om nogen vigtigheden af at passe godt på materiellet. Samtidig har Jason Watt en høj troværdighed, og det er det vi gerne vil signalere, da rustbeskyttelse i høj grad er en tillidssag. Vi er ikke blege for at kommunikere, at vi har verdens bedste rustbeskyttelse, samtidig med, at alle centre er underlagt en unik kontrolordning. Derfor har det været naturligt at indlede samarbejde med Jason Watt, og det har givet synlige resultater ude på de enkelte centre, når vi bakker op med den form for markedsføring, fortæller marketingchef hos Dinitrol, Anita Nielsen.
Ifølge Anita Nielsen, så skaber samarbejdet og eksponeringen af Jason Watt mere travlhed på de enkelte centre. Og en ekstra bonus ved samarbejdet med Jason Watt er, at han også appellerer til kvinderne, og det smitter også af ude på de enkelte centre.
Flere kvinder
- Vi ser langt flere kvinder ude på de enkelte centre end vi gjorde tidligere. Det er vi selvfølgelig glade for, da rigtig mange af de biler, kvinderne kører i er familiens bil nr. to. Og familiens bil nr. to er ikke altid den mest velholdte, selv om det ofte er den, der transporterer børnene til og fra skole og fritidsaktiviteter siger Anita Nielsen.
Hunn henviser også til bilsalget, der i 2013 ser ud til at blive et rekordår. Her er det de billige og økonomiske minibiler, der stadig trækker salget. Minibilerne, som i høj grad også er kvindernes foretrukne, er kendt for mangelfuld rustbeskyttelse, hvilket betyder, at de ruster allerede inden for bilens første leveår. Det ved de fleste danskere godt, og derfor er der i øjeblikket stor travlhed på de lokale Dinitrol centre.
Aktiv medspiller
Ud over, at Dinitrol bruger Jason Watt i tv-reklamer, outdoor, annoncer og brochurer, så er der i sponsoraftalen også inkluderet en række events. Det betyder, at Jason Watt i forbindelse med Dinitrol kundearrangementer indgår som en del af programmet, hvor han ofte tryllebinder publikum med sin livshistorie.
- Vi afholder hvert år en række kundearrangementer over hele landet, hvor de lokale centre har mulighed for at invitere samarbejdspartnere og potentielle samarbejdspartnere fra bilbranchen til arrangementer med blandt andet Jason Watt. Disse arrangementer er et kæmpe tilløbsstykke. Men Jason Watt er meget mere end blot en kransegagefigur. Han er særdeles aktiv i hele vores strategi og er god til at komme med ideer og være med til at skabe dem. Det er en meget konstruktiv dialog, forklarer Anita Nielsen.