Mere dramatisk Porsche 911
Værdierne er 0-100 km/t på 3,1 sekunder, 318 km/t på toppen men et 16 procent lavere brændstofforbrug, der er 10,3 km/l via også start/stop-system, med den klassiske sekscylindrede boxermotor på 3,8 liter slagvolumen.
Udgangspunktet er et ekstremt let chassis i en kombination af aluminium og højstyrkestål med 100 mm længere akselafstand og bredere sporvidde i forhold til forgængeren. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) fås nu for første gang til 911 Turbo og sikrer intens køredynamik sammen med Porsches dynamiske motorophæng og de keramiske bremser PCCB.
De mange kræfter sendes til Porsches 7-trins dobbeltkoblingstransmission PDK. For at opnå en endnu hurtigere, mere effektiv og præcis fordeling af kræfterne mellem for- og bagaksel har Porsche udviklet en ny generation permanent firehjulstræk og styresystemet Porsche Traction Management (PTM). Det er nu forsynet med vandkøling, som gør det muligt at overføre endnu mere moment til forakslen.
Resultatet er den perfekte kombination af komfortabel gadebil og baneracer på Porsches ypperste teknologiske platform.
Den nye Porsche 911 Turbo og 911 Turbo S introduceres i Danmark i efteråret 2013 fra 3.493.984 til 4.226.357 kroner.