VW mest populær på BilBasen
Den seneste måned har der været 435.000 besøgende under VW. Det svarer til 23 procent af besøgstallet for januar måned.
- VW har et godt ry på det danske bilmarked, fordi man får høj kvalitet og værdi for pengene. Af den årsag har VW ligget i top på både ny- og brugtmarkedet i mange år. Passat er en særdeles populær familiebil og brugtkøb, mens minibilen up! topper salgslisterne på nye biler, fortæller administrerende direktør for BilBasen og Bilinfo, Morten Heuing.
Med godt 4500 biler og et besøgstal på 277.000 indtager amerikanske Ford pladsen som næstmest populære mærke på BilBasen. Det svarer til, at cirka 10 procent af bilerne på BilBasen er af mærket Ford, mens 15 procent af de besøgende befinder sig under Ford.
- Også Ford er generelt et velrenommeret mærke i Danmark og kan med Ford Focus bryste sig af at være verdens mest solgte bil i 2012. Ford har flere gange været den mest solgte bil i Danmark, og derfor ser vi også, at den er blandt de mest populære på BilBasen, siger Morten Heuing.
Peugeot er det tredje mest populære mærke på BilBasen med 3400 biler til salg og 193.000 besøgende, svarende til henholdsvis 7 procent af bilerne til salg og 10 procent af de besøgende på BilBasen.
I en tilspidset kamp om bilannoncerne i autobranchen melder BilBasen sig som Danmarks største bilmarked samlet set med over 46.000 biler og op i mod 300.000 brugere om måneden.