23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Går D.A.F. i andres fodspor?

Brugtbilforhandlerne går i rette med storebroder i dette indlæg fra DBFU.

Store mægtige D.A.F., nyvognsforhandlernes foretrukne brancheforening, har rigtig haft gang i kopimaskinen. Som kommunikeret til D.A.F.’s brugtbilsforhandlere har brugtbilsudvalget lanceret et "enkelt og gennemarbejdet koncept" - mon ikke der skulle have stået et enkelt og gennemkopieret koncept, hentet direkte fra DBFU’s hjemmeside?

Et koncept der skal hjælpe D.A.F.’s medlemmer med at få mere succes med brugtbilshandelen, og her kan jeg berolige D.A.F.: Det er et godt koncept, som DBFU med succes har brugt i mere end ti år. Jo, jeg skal love for, at brugtbilsudvalget har været innovative, de må alle som én knejse af stolthed over konceptet og den gode idé.

Men kopimaskinen stopper ikke hér. På den nyligt overståede generalforsamling offentliggjorde D.A.F. og FAI navnet på deres ny fælles forening "Autobranchen Danmark" - jeg tror nok, vort fælles bladsamarbejde "Autobranchen" har fået sig en udfordring, for hvordan vil læserne nu opfatte dette fælles projekt, når navnesammenfaldet er så udtalt? Er det nu et D.A.F./FAI blad, eller er det et brancheblad?

Hvad sker der i Autobranchen Danmark? Er I så pressede, at I føler behov for ordret at plagiere et gennemprøvet DBFU koncept (Brugtbilgarantifonden)? Er I så pressede, at I føler behov for at sætte et forbilledligt samarbejde omkring vort brancheblad "Autobranchen" over styr?

Karl-Ove Pedersen

direktør DBFU

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|