Store mægtige D.A.F., nyvognsforhandlernes foretrukne brancheforening, har rigtig haft gang i kopimaskinen. Som kommunikeret til D.A.F.s brugtbilsforhandlere har brugtbilsudvalget lanceret et "enkelt og gennemarbejdet koncept" - mon ikke der skulle have stået et enkelt og gennemkopieret koncept, hentet direkte fra DBFUs hjemmeside?
Et koncept der skal hjælpe D.A.F.s medlemmer med at få mere succes med brugtbilshandelen, og her kan jeg berolige D.A.F.: Det er et godt koncept, som DBFU med succes har brugt i mere end ti år. Jo, jeg skal love for, at brugtbilsudvalget har været innovative, de må alle som én knejse af stolthed over konceptet og den gode idé.
Men kopimaskinen stopper ikke hér. På den nyligt overståede generalforsamling offentliggjorde D.A.F. og FAI navnet på deres ny fælles forening "Autobranchen Danmark" - jeg tror nok, vort fælles bladsamarbejde "Autobranchen" har fået sig en udfordring, for hvordan vil læserne nu opfatte dette fælles projekt, når navnesammenfaldet er så udtalt? Er det nu et D.A.F./FAI blad, eller er det et brancheblad?
Hvad sker der i Autobranchen Danmark? Er I så pressede, at I føler behov for ordret at plagiere et gennemprøvet DBFU koncept (Brugtbilgarantifonden)? Er I så pressede, at I føler behov for at sætte et forbilledligt samarbejde omkring vort brancheblad "Autobranchen" over styr?
Karl-Ove Pedersen
direktør DBFU