Dækcenter-kæde i vækst
Dækcenter.nu satser på at vokse fra nu 50 centre til 100 næste år.
- Vi satser på kraftigt vækst og forventer at være over 100 afdelinger i 2014, og derfor er der udviklet en helt ny software til hjemmesiden www.dækcenter.nu, og en helt ny Facebook side, hvor kunden nemt og enkelt kan se priser og beholdning, ligeso der bruges en del omkostninger på at være synlig på Google/Facebook med mere, fortæller Martin Jensen, Nykøbing Falster, medstifter af Dækcenter.nu med adgang til mere end 40 forskellige dækmærker.
- Hele ideen med Dækcenter.nu er, at der er intet gebyr, ingen binding og ingen omkostninger ved at være medlem. Vi kommer med skilte og reklamer til butikken og hjælper med opsætning af hjemmeside og priser med mere, så man kan komme i gang uden at skulle bruge tid eller penge på at få et dækcenter i butikken - et koncept der blot giver nye kunder til værkstedet. Og en helt ny aftale med nogle af dækproducenterne gør, at vi fra den 1. juni og frem også får kick-back af det samlede årskøb, forklarer Martin Jensen.
Nemt og enkelt
- Dækcenter.nu leverer alle dækmærker, og via leverandørens lager/prisstyrings del bestemmer hver afdeling selv sin pris/avance, og man er derfor altid sikker på, at man giver den rigtige pris hver gang til kunden, siger Martin Jensen.
- Jeg har selv arbejdet 20 år i bilbranchen og oplever igen og igen, at der er ingen værksteder, der nemt og enkelt kan give en pris på dæk, ofte er det et "skud fra hoften" eller en lagermand, der lige skal ind over for at give en pris, tilføjer han.
Med Dækcenter.nu kan alle give en pris, og kunden kan endda selv se prisen enten via www.daekcenter.nu eller via værkstedets egen hjemmeside som for eksempel www.car-center.dk
- Baggrunden for, at vi startede Dækcenter.nu er, at vi selv driver to autoværksteder og derfor ville have et dækcenter ind i butikken, men efter at have haft besøg af stort set alle dækcenterkæder, fandt vi hurtigt ud af, at enten skulle vi betale en masse i kontingent til en kæde blot for at være med eller også skulle kæden bestemme vores priser, og det var ikke det, vi ønskede. Derfor startede vi selv. Hele ideen var fra starten af, at det skulle være nemt og enkelt: Alle skulle kunne give en pris, og det skulle ikke koste noget at være med. Og med Dækcenter.nu har vi gjort det muligt at få nye kunder i butikken uden at skulle investere en krone, lover Martin Jensen.