Gammel Triumph triumferede
Oresund Rally havde rekordstort deltagerfelt i regn og sol.
Da støvet havde lagt sig på de østsjællandske landeveje, kunne far og søn-holdet Lars Hjorth fra Frederikssund og Simon Hjort fra Middelfart kåres som vindere i deres Triumph TR4A fra 1966. Ad 240 kilometer på små landeveje var de i stand til at holde gennemsnitshastighederne på omkring 45 kilometer i timen mere præcist end alle konkurrenterne.
For 40 år siden var Lars Hjorth blandt landets bedste co-drivere i hastighedsrally som navigatør for en af datidens fartkonger, John Nordahl. I dag har hans søn Simon nået samme status, men her er disciplinen dog pålidelighedsrally, hvor det ikke gælder om at køre hurtigst, men mest præcist.
Med sejren i Oresund Rally har Lars og Simon Hjorth meldt sig ind i kampen om det uofficielle danmarksmesterskab, FDM DASU Classic. Det føres af et andet far og søn-mandskab, Henrik og Martin Møller-Nielsen fra Allingåbro i en Ford Cortina 1600E fra 1969. De måtte dog tage til takke med en ottendeplads i Oresund Rally.
Turistrallyet blev vundet af Odense-duoen Erik Steffensen og Kent K. Hansen i en Mercedes-Benz 500 SEC fra 1981, mens begynderklassen gik til Ib Rasmussen og Cira Aalund fra Tisvilde i en Jowett Jupiter fra 1952, en bil der er bygget i mindre end 1000 eksemplarer.
Oresund Rally blev kørt i området København-Køge-Ringsted-Roskilde. Løbet er tællende til de uofficielle danske og svenske mesterskaber, og målet er, at løbet i 2014 skal tælle til den nordiske cup i pålidelighedsrally.