Søsterbiler i front ved DEC
Pitstop medvirkede til udfaldet i langdistanceløbet.
Arbejdet i pitten blev reelt afgørende for udfaldet, men medvirkende var også de uheld for et par af de hurtigere biler i feltet.
Dennis Holbæk Pedersen, Bjert, var således hurtigste mand i sin danskbyggede Aquila-prototype, men en afkørsel indenfor løbets første halve time eliminerede ham. Herefter dominerede feltets eneste Ferrari, men da Casper Spanner, Skjern, kom i bilen, kørte også han af banen med skader på dæk og fælge til følge. Efter 11 minutter i pit var kørertrioen, som også bestod af Mads Andersen, Hjørring, og Tommy Schröter, Vojens, 11 omgange bagud men var blot fem omgange bagefter ved det ternede flag. Holdet vandt divisionen for de kraftigste biler.
Emil Andersen/Nicolai Nielsen, Haderslev, vandt deres debutløb i divisionen for de mindste biler. René Lund/René Hagedorn, Haderslev/Gadstrup, vandt i divisionen for tunede toliters biler, selv om de fik ødelagt bagbroen på deres bil efter en kollision.