23948sdkhjf

Kvalitetsdebatten raser

INTET ER SÅ SKIDT, at det ikke er godt for noget – og i dette tilfælde har vi gang i en god branchedebat om kvaliteten i skadesarbejdet. Vel at mærke efter mange år, hvor karrosseriværkstederne har levet en hensygnende tilværelse uden megen opmærksomhed. Men nye materialer i bilerne, nye sammenføjningsteknikker og ikke mindst krav til ny viden og værktøj gør det bydende nødvendigt, at branchen ruster sig til nye tider på også dette område.

DET KOSTER AT VÆRE opgraderet teknologisk. Og arbejdsmængden vil blive mindre på grund af de mange småbiler, der hurtigt skrottes, og ny teknologi i de større biler som i dag nærmest eliminerer bilulykker og skader. Derfor er det nok rigtigt set af køretøjsbyggernes forening SKAD, at der vil være 40 procent færre karrosseriværksteder om få år, som vi skriver i denne udgave af fagbladet. Det vil være en naturlig udvikling af ændringerne på markedet og i autobranchen. Så kan man begræde det eller ej. Hvor mange medarbejdere værkstederne når at opsuge via den snart forhøjede reparationsgrænse, hvis der bliver færre værksteder, vil derfor være uvist – forhåbentligt nok til at kunne argumentere for, at det var rigtigt at forhøje grænsen.

OGSÅ KVALITETEN PÅ A1 karrosseridele er til debat i denne uge i vores specialsektion. Tryg og SKAD kritiserer delene fra leverandøren Klokkerholm, der ikke mener at have et problem: Pris og kvalitet hænger ikke sammen, lyder det fra Nordjylland. Der er lagt op til dialogmøde, som vi naturligvis følger herfra.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079