23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ingen udsigt til mindre priskrig

Undersøgelser viser, at rabatter på nye biler i Europa er steget med 17 procent på grund af overkapacitet i produktionen på fire millioner biler.

Europas bilsalg er måske endelig stoppet med at svinde, men forhandlernes priskrig stopper ikke, før salgskrisen bedres væsentligt, udtaler Fords europæiske salgschef, Roelant de Waard, til Automotive News.





Bilfabrikkerne har oplevet et fald i markedet fra 18 millioner producerede biler i 2007 til 14 millioner nu. Og analyser fra nyhedsbureauet Reuters viser, at massemarked brands samlet steg 17 procent i deres rabatgivning i maj i forhold til sidste år på Europas fem største bilmarkeder.





- Alle bilkøbere ser ud til at være klar over, at vi er i recession i Europa som region, og forventer derfor meget gode handler med rabat, siger de Ward i et interview med Reuters. Han mener, at en del af problemet stammer fra bilfabrikkernes overkapacitet på fire millioner biler i forhold til, hvad markedet efterspørger.





Flere bilproducenter, herunder Ford, er i fuld gang med fabrikslukninger i Europa.





Ford gør fremskridt ved at skifte volumen væk fra lav-margin forretninger med udlejningsselskaber til mere profitable aftaler med retail og flådekunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078