23948sdkhjf

Lastvognsdæk højt til vejrs

Continentals lastvognsdæk når nye højder og bidrager til nogle af de mest innovative ingeniørprojekter i verden – henholdsvis på London Eye og på Cape Canaveral i Florida.
London Eye med en højde på 135 meter er verdens højeste fritstående pariserhjul og giver passagererne en fascinerende udsigt over byen fra de 32 glaskabiner. Kabinerne er monteret på en roterende hjulfælg, der vejer 1200 ton.

- Drivmekanismen på London Eye anvender Continentals lastvognsdæk af typen HSR som friktionshjul langs pariserhjulets fælge. De enkelte friktionshjul drives af hydraulikmotorer. Og disse hjuls omdrejninger sørger for, at pariserhjulet drejer rundt. Vi bruger lastvognsdæk fra Continental, fordi de har en lang driftslevetid, og fordi de er pålidelige, forklarer Mark Robinson, leder af Technical Operations for London Eye.

- Dækkene skal hele tiden dreje rundt, mens pariserhjulet er i drift. Derfor må de under ingen omstændigheder forårsage nedetid. Derudover må de ikke kræve megen vedligeholdelse. Dækkene fra Continental gør et godt stykke arbejde og har ikke givet os problemer, siden London Eye blev åbnet i 2000, fortsætter Mark Robinson ifølge en pressemeddelelse fra Conti.

Til rumfart

På den anden side af Atlanterhavet understøtter Continentals lastvognsdæk NASA i deres stræben efter at nå nye højder, nemlig til Mars og Jupiter. Rumfartsselskabet United Launch Alliance (ULA) bruger dækkene på to selvkørende KAMAG modultransport køretøjer på raketopsendelsesområdet i Cape Canaveral i Florida.

Disse gigantiske blokvogne transporterer løfteraketter og nyttelast fra de forskellige tekniske bygninger til opsendelsesrampen. Den samlede vægt af løfteraketter og nyttelast kan være op til 90,7 ton. Hvert specialkøretøj er udstyret med 72 lastvognsdæk fra Continental af typen HTR.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11