23948sdkhjf

Big Data – et pres og en hjælp

DE DANSKE BILFORHANDLERE, og dermed mange tilhørende værksteder, er presset fra flere sider. Regler og sikkerhed skal følges, ansatte skal uddannes og muligheder og faldgruber overvejes. Og så skal der naturligvis sælges biler - helst til kunder, der vil lægge arbejde på værkstedet. For ikke mange år siden var der ikke noget, der hed internet, salgssites og Facebook. Det er imidlertid virkeligheden i dag, som bilforhandlerne må forholde sig til. Og dermed også til begrebet Big Data, som blev indgående behandlet på et debatmøde i autobranchen forleden, som vi skriver om i denne sidste udgave af Motor-magasinet inden sommerferien.

DER ER INGEN TVIVL OM, at bilforhandlere og værksteder i dag kan trække i tonsvis af data – nogle vigtigere end andre. Og der er heller ingen tvivl om, at de virksomheder, der forstår at udnytte de nye muligheder bedst, også vil være bedre rustet end "konkullegerne" rundt i landet. Og som altid står flere udbydere parat til at levere netop det it-produkt, som de finder bedst. På debatmødet var det påfaldende, så enige de ellers konkurrerende firmaer i panelet var. I en god tone i respekt for fair konkurrence.

SENEST ER DER KOMMET endnu et it-tiltag, denne gang på Facebook, der har til hensigt at pulje bilkøbere, og dermed presse bilforhandlerne til større rabatter. Nogle vil måske se det som en trussel, andre som en velkommen mulighed for stort bilsalg og dermed bedre indtjening. Nøjagtig på samme måde, som man kan anskue Big Data fra to sider. Velkommen til den digitale virkelighed.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062