Dansker kan få sit design på Ferrari til Le Mans
Dunlop har netop lanceret en europæisk designkonkurrence. Målet er at finde frem til et vindende kunstnerisk design for den Dunlop Ferrari, der skal køre i det legendariske 24-timers Le Mans-løb i juni.
Dunlop, som er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performancedæk, fejrer i år sit 125 års jubilæum, og i den anledning opfordrer firmaet deltagerne i konkurrencen til at medtage et jubilæumslogo i deres design. Vinderdesignet skal bruges i juni på den Dunlop-sponsorerede JMW Motorsport Ferrari F458 GT2.
- Hos Dunlop er vi stolte over vores 125 års historie. Vi håber, at deltagerne dette år vil tage noget af vores historie med i deres designs. Hos Dunlop har innovation været en vedvarende prioritet for os. I 1888 opfandt John Boyd Dunlop det pneumatiske dæk. Siden da omfatter vores væsentligste innovationer opfindelsen af skivebremserne i 1952, det revolutionerende SP Sport Aquajet-radialdæk i 1972 og run-flat"-dækkene i 1974. I 2013 fortsætter vi med at føre an med GreenGT-programmet, der er det første brintdrevne køretøj, som har deltaget i Le Mans 24 Hours-løbet. 2013 vil gå over i historien som året, hvor Dunlops Sport BluResponse-dæk gjorde en forskel på vejene og racerbanerne, siger James Bailey, Dunlops direktør for europæisk motorsportsmarketing.
Når racerbilerne kører frem til start på Le Mans-banen, er det nok et af de mest glamourøse øjeblikke i motorsporten, og konkurrencedeltagerne har muligheden for at være en del dette fantastiske skue. I 2012 var vinderen Egidijus Guzauskas, der skabte Speed Rhythm"-designet, som prydede bilen sidste år.