Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed. Det er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, og i Danmark er der netop udpeget én forhandler, der har gjort det ekstraordinært godt inden for det seneste år.
Toyota-forhandleren STS Biler A/S i Holstebro har således modtaget den fineste hæder i Toyotas europæiske Ichiban-præmiering for høj kundetilfredshed. Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først.
- Alle Toyota-forhandlere i Danmark er kendt for at yde en høj kundeservice, og Toyota har ifølge FDMs AutoIndex i over 10 år været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet af alle bilmærker. STS Biler i Holstebro har gjort det ekstraordinært flot det seneste år og kan nu derfor fuldt fortjent kalde sig de bedste af de bedste og smykke sig med titlen Toyota Ichiban forhandler 2013, siger Kristian Krapper, adm. direktør hos Toyota Danmark A/S.
Diplom og champagneHan har netop været forbi forretningen i Holstebro med et Ichiban-diplom og en stor flaske champagne til direktør Ejgild Christensen og hans medarbejdere. Til maj skal den vestjyske bilforhandler til en officiel ceremoni i Athen i Grækenland, hvor han får overrakt selve Ichiban-prisen i form af et glastrofæ af den øverste chef for Toyota i Europa.
- Vi er pavestolte og samtidig også meget ydmyge over for prisen. Vi vidste godt, at vi var gode, men ikke at vi var så gode, lyder det smilende fra Eigild Christensen.
- Alle medarbejdere i forretningerne har været på kursus for at lære nøglen til det gode salg og ikke mindst nøglen til god kundeservice. Derudover har vi lavet en såkaldt værdibog, hvor et af budskaberne er, at det at arbejde hos en bilforhandler ikke kun handler om biler, men mindst ligeså meget om mennesker, tilføjer han.
Ud over anerkendelsen som årets Ichiban-forhandler i Holstebro, kan den stolte direktør for STS Biler A/S også glæde sig over en tredjeplads til forretningen i Herning.
Ichiban er i øvrigt et japansk ord "lånt" fra "Okyakusama Ichiban" og betyder "kunderne først".