23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ajour med alverdens autobranche

● Den tyske leverandør og udvikler til autoindustrien, Continental, indleder samarbejde med Google og IBM om automatiske køresystemer til biler.





● Ford samarbejder med researchere på St. Petersborgs polytekniske universitet i Rusland om kommunikation mellem robotter, rumstationer og jordkloden for at udvikle bedre systemer for forbundne biler.





● Toyota er gået tilbage til airconditions-kølemidlet R134a til nogle Toyota- og Lexus modeller i Europa. Daimler har hidtil været ene om at udfase det omdiskuterede kølemiddel.





● Land Rover vil afsløre en diesel-hybrid version af sin nye Range Rover og Range Rover Sport på Frankfurt biludstillingen i næste måned, og melder sig klar til at modtage bestillinger.





● Nissan vil udvide sin elbil model-palette til fem modeller, på trods af især mediernes spekulationer om elbilernes fremtid.





● Bilproducenterne styrker sine relationer med videospil-branchen for at kunne promovere sine biler i højere grad overfor de unge – fremtidens kunder.





● Volvo Car Corp. Chef Hakan Samuelsson har accepteret at betale næsten fire millioner kroner til velgørenhed for at stoppe en tysk korruptions-efterforskning mod ham fra tiden hos MAN SE.





● Volvo har fået godkendt opførelsen af en bilfabrik og en motorsamlingsfabrik i Kina. Målet er 800.000 biler i 2020.





● BMW vil afsløre sin X5 plugin-hybrid bil på Frankfurt biludstillingen næste måned. Det bliver den første elektrificering af BMWs firehjulssystem xDrive.





● Tesla-chef Elon Musk oplyser, at elbilproducenten har planer om fabrikker i Europa og Asien, der skal bygge en massemarked elbil.





● Kinesiske bilfabrikanter fortsætter med gode vækstrater i Rusland, trods et vigende bil- og varevognsmarked.





● Sammenlægningen af Chryslers og Fiats produktionsfaciliteter tager et skridt mere næste år med en 87.000 kvadratmeter stor autolakeringsdel på Chryslers Sterling Heights fabrik uden for Detroit, USA.





● Nissan har søgt tilladelse om at udvide sin fabrik i engelske Sunderland, der allerede er Storbritanniens største, for at bygge den mindre luksusbuil Infiniti Q30





● Ferrari planlægger flere hybridmodeller for at tiltrække velhavende købere til mærket.





● BMW kæmper med at kunne levere reservedele til tiden på grund af et nyt leveringssystem i Tyskland, og det skaber kø på værkstederne.





● Fiat og den kinesiske partner Guangzhou er blevet enige om at producere Jepps som et joint venture på en fabrik i byen Changsha i det centrale Kina.





● Næsten identiske biler som Opel Mokka og Buick Encore vil vi se flere af fra GM, oplyser GM-chef Dan Akerson, for at øge rentabiliteten og regional bilsmag.





● GM har udnævnt Delphi-chef Steve Kiefer som chef for sine globale powertrain del, en post der har stået åben I over to år.





● BMWs opladelige i8 sportsvogn entrerer snart et fyldt felt af grønne superbiler, men den tyske bilproducent frygter ikke succesfulde Tesla, som BMW mener har en anden målgruppe.





● Volkswagen har bygget sin bil nummer 10 millioner i Mexico – en Beetle.





● General Motors sigter efter at udvide aktionsradius på de næste Chevrolet Volt/Opel Ampera med 20 procent.





● Volkswagen vil senere i år afsløre planer for en investering på over 1,6 milliarder kroner i en samlefabrik i Indonesien.





● Audi vil på Frankfurt biludstillingen til September vise en ny og lettere A8, der leverer mere power, luksus og komfortløsninger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.101