23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mercedes tester online bilsalg

Kan nå yngre bilkøbere, der ikke tidligere har købt Mercedes-Benz biler.

Mercedes-Benz begynder nu at sælge biler online via internettet for første gang, gennem sine forhandlere i Hamburg. Dermed følger bilproducenten i BMWs kølvand, der også eksperimenterer med salgsformen.





Kunderne kan vælge mellem mere end 70 for-konfigurerede biler som en slags pilottest for direkte salg via internettet. Modellerne, der omfatter A-klasse, CLA coupe og CLS stationcar, tilbydes som en pakke, der inkluderer leasing, forsikring og service.





Bilproducenter prøver i stigende grad at finde direkte måder at sælge biler på. Fremstødet kommer, efter at traditionelle bilforhandlere møder øget konkurrence fra auto-webben via sites såsom mobile.de i Tyskland.





Mercedes’ målgruppe er kunder, der ikke tidligere har købt Mercedes før. Online forretninger kan nå en yngre målgruppe, der er mere by- og teknik-orienteret.





Priserne for biler købt via nettet er de samme som hos bilforhandlerne. Men online-købere får i tilgift tilbud om at deltage i motorsports-events eller frit lån af tagbøjler på ferieture.





Forhandlere bliver involveret i online-købene, og servicen omfatter også sælgere, der besøger kunderne.





Daimler planlægger at starte sit næste pilotprojekt i polske Warszawa første kvartal 2014.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094