Diesel dominerer Le Mans
Bosch diesel-indsprøjtningssystemer har haft succes på Le Mans siden 2006.
Fra 2006 til 2008 og igen fra 2010 til 2012 blev dette langdistanceløb vundet af Audi og diesel hybridbiler - og hver gang har vinderne været udstyret med Bosch-teknik.
Audi Sport har udviklet motorgeneratorenheden (MGU) i samarbejde med Bosch som teknisk partner specielt til brug i Audi R18 e-tron quattro prototype. Bosch leverer også det komplette commonrail-indsprøjtningssystemet til Audi, som omfatter højtrykspumpe, injektorer og højtryksrail.
Desuden leverer Bosch Motorsport den specialtilpassede MS 24 motorstyringsenhed, starter og generator samt bilens ledningsnet og telemetrisystem. Dette system sender alle relevante data til pitten via radio og WLAN til at give holdets ingeniører et konstant overblik over den tekniske status for bilens systemer.
Racerbilerne fra Audi har også en elektrisk støttet tandstangsstyring. Den er udviklet af Audi Sport i samarbejde med Robert Bosch GmbH og ZF Lenksysteme GmbH, et fifty-fifty joint venture mellem Robert Bosch GmbH og ZF Friedrichshafen AG.
Som erfaren leverandør af systemer og komponenter til mange racerløbsserier ligger Bosch Motorsport sammen med sine eksperter inde med den systemkompetence og integrationsviden, der er nødvendig inden for motorsport. Bosch Motorsport er en del af Bosch Engineering GmbH, et af Boschs datterselskaber, der har specialiseret sig i ingeniørserviceydelser. Man kan her se tilbage på 112 års motorsportstradition: Allerede i 1901 kunne teknik fra Bosch hjælpe racerkørere til sejr.