23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Comeback for privatleasing i ny form

Hyundai Bil Import forbereder skarpe finansierings- og servicetilbud på den nye i10 i den mindste bilklasse.

- Det kan godt være, det er en lille bil, men det er en pokkers betydningsfuld bil for os, fastslog adm. direktør Niels Rønnebech, Hyundai Bil Import A/S, da importøren forleden lancerede 12 versioner af den nye Hyundai i10 for den danske motorpresse ved et arrangement i Havnegade i København.





- Det er en meget vigtig introduktion, som skal placere sig i top 5 i A-segmentet i 2014, tilføjede han uden at ville sætte præcise tal for salgsmålene i det nye år.





i10 skal hjælpe den danske Hyundai-importør til en total markedsandel på seks procent i 2014 mod i år fem, oplyste Niels Rønnebech.





- Vi regner pt på nogle skarpe finansieringsløsninger. L94 skød privatleasing tilbage - eksempelvis havde vi 2500 privatleasede biler ud af 10.000 i 2011. Vi tror, at privatleasing er på vej tilbage, men i en ny form. Hvor motivationen tidligere var at spare afgift, står agendaen nu på bekvemmelighed, idet vi satser på skarpe finansierings- og service-pakker, som giver køberen bedre overblik, sagde Hyundai-direktøren.





Fire benzin-motorer



Hyundai i10 blev først lanceret i 2008, og efter et mindre facelift i 2011 er der nu ifølge importøren tale om en helt ny og større bil med nyt karrosseri og ny motor.





Den nye Hyundai i10, som har Danmarkspremiere i weekenden den 4.-5. januar, er en minibil med fem døre og plads til op til fem personer.





I modsætning til mange andre biler i samme klasse er den rummelig, idet i10 er vokset 80 mm i længden, 65 mm i bredden og er blevet 50 mm lavere end den nuværende i10, mens akselafstanden er øget med 5 mm. Bagagerummet er vokset med 27 liter til 252 liter og er det største i segmentet.





Den nye model rummer højdejusterbart rat, ratbetjening af fartpilot, radio og Bluetooth, varme i rattet, højdejusterbart førersæde, sædevarme, el-ruder både for og bag, LED-kørelys og tågelygter foran samt opvarmede sidespejle med integreret LED sideblink.





Hyundai i10 kommer i fire udstyrsniveauer: Access, Trend, Comfort og Style. Og som noget nyt er der nu også valgmuligheder i interiør-farver, som giver et smukt miks af farver. Man kan vælge mellem tre forskellige kabinefarver med matchende sædeintræk - beige, orange og blå - et utal af farver, der kan mikses på kryds og tværs alt afhængig af bilens farve og model.





Motorprogrammet består af fire benzinmotorer: 1.0 ECO, 66 hk (4-personers) (23,3 km/l), 1. 0, 66 hk (5-personers) (21,3 km/l), 1.25, 87 hk (5-personers) (20,4 km/l) og 1.25 aut., 87 hk (5-personers) (16,1 km/l).





Hyundai i10 har seks airbags samt påmindelse om sikkerhedssele.





Priserne begynder ved 89.995 for en 1.0 Eco Access og slutter ved 144.995 for en 1,25 Comfort med automatgear.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11