Få råd og vejledning hos kompetenceteam
Er man kørt fast, eller er løbet tør for ideer til udvikling og vækst, er der råd at hente hos et nyt tiltag fra D.A.F./FAI.
Forberedt bankmøde
Som ejer af egen virksomhed forventer bankerne, at man som kunde kan fremvise et veldokumenteret forretningsgrundlag med perspektiv i. Bankerne er særligt optaget af faktorer, som skaber sikkerhed for bankens kreditafdeling, og der spørges ofte ind til virksomhedens handlingsplan, risikoanalyse og kapitaltilførsel. Kompetenceteamet hjælper med forberedelse til mødet med banken herunder hvad man selv kan gøre, og hvad man skal være forberedt på.
Hjælp til handlingsplan
Kompetenceteamet tilbyder sparring og gennemgang af udfordringer forud for udarbejdelse af en konkret handlingsplan. Den kan bidrage til at løse forhandlerens udfordringer ved forretningsudvikling, kapital og struktur til fremtiden, tilpasning af forretningsgrundlag og forbedringer samt rekonstruktion og krisehåndtering.
Handlingsplanen giver medlemsvirksomhederne et overblik over strategi, nøgleudfordringer og likviditet.
Gratis starthjælp
Kompetenceteamet tilbyder medlemsvirksomhederne både professionel telefonsparring og et afklaringsmøde i København, Odense eller Århus - helt uden beregning - som en del af den indledende fase. Afklaringsmødet er en dialog om virksomhedens behov og aktuelle økonomiske situation. En telefonisk hotline bliver stillet til rådighed, som kan benyttes til at få afklaring på akutte behov og professionel telefonsparring.
Efter den indledende fase fremsender kompetenceteamet et oplæg til samarbejde om en løsning for virksomheden. Medlemmer vil desuden blive tilbudt folderen "Møde med banken hvordan forbereder jeg mig?" og en "Kør Bedre gennem krisen" håndbog om forretningsudvikling og kapitaltilførsel.