23948sdkhjf

Euromaster vil være toneangivende i Danmark

Ove Eichler er netop tiltrådt som adm. direktør herhjemme for den Michelin-ejede dækkæde Euromaster. Hovedopgaven bliver at forbedre både top- og bundlinje, og det skal især ske gennem øget salg på forbrugermarkedet.
54-årige Ove Eichler, som har mange års erfaring fra autobranchen, er netop tiltrådt som adm. direktør i Euromaster Danmark A/S. Hans primære opgave bliver at forbedre bundlinjen gennem øget omsætning, og den nytiltrådte direktør er ikke i tvivl om, hvilke tiltag der skal fokuseres på fra starten.

– Vi står stærkt på leasingmarkedet samt på markedet for dæk til tunge erhvervskøretøjer som busser, lastvogne samt landbrugs- og entreprenørmaskiner. På forbrugermarkedet skal vi blive dygtigere til at forudse kundernes behov – og derigennem udnytte aktuelle muligheder for at øge dæksalget samt erobre en større andel af markedet for autoreparation og -service. Desuden skal vores salgsorganisation sætte yderligere fokus på det voksende varevognssegment, udtaler den nytiltrådte direktør, der er bosiddende i Vejle med sin kone og deres tre sammenbragte børn.

– Med afsæt i vores europæiske førerposition skal vi være toneangivende på det danske marked, og det mål har vi alle forudsætninger for at nå, fastslår han.

Fra fodboldspiller til virksomhedsleder

Ove Eichler er uddannet cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og spillede inden studietiden på Haderslev Fodboldklubs førstehold i perioden 1979-85. Som nyuddannet slog Ove Eichler ind på en karriere inden for salg og ledelse, som har været omdrejningspunktet for hans arbejdsliv i alle de efterfølgende år. I 2002 blev Eichler udnævnt til dansk ansvarlig for Würth-koncernens hastigt voksende butikskoncept, som i dag omfatter mere end 20 professionelle forretninger med blandt andet autobranchen som målgruppe. Efter ni år hos Würth valgte han at takke ja til en kædedirektørstilling hos Super Dæk Service, som under Eichlers ledelse gennemgik en positiv udvikling med etablering af flere nye centre.

– Min væsentligste drivkraft er at skabe udvikling og vækst med udgangspunkt i best practices og sunde forretningsmæssige principper. Hos Euromaster skal vi – med fastholdelse og tiltrækning af branchens dygtigste folk som fundament – udvikle os til en meget dynamisk og kundeorienteret organisation, der reagerer hurtigt i takt med markedet, fastslår direktøren, der understreger Euromasters fasttømrede position som et stort aktiv.

– Vores bedste kort på hånden er et landsdækkende netværk af 44 servicecentre, det rigtige produktprogram samt ikke mindst dygtige, erfarne medarbejdere, mener han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079