23948sdkhjf

Dansk magasin om elbiler

Skal reboote retorikken om elbiler, der salgsmæssigt er i krybesporet.
Et magasin om elbiler har set dagens lys i Danmark. Go er startet og ejet i fællesskab af motorjournalist Ebbe Sommerlund, Magasinværkstedet ved chefredaktør Søren Frederiksen og KLS Grafisk Hus, der tager sig af layout, tryk, abonnementsstyring og distribution med el-lastbil, idet 75 procent af firmabilerne på det CO2-neutrale trykkeri er elbiler. Derudover er Go støttet med 250.000 kroner fra Energistyrelsens forsøgsordning for elbiler. Anders Birch Breuning er journalist på bladet.

I sin første leder skriver chefredaktøren, at det giver mening at starte et blad om elbiler nu, hvor salget af elbiler "er i krybesporet" og har brug for et medie, der skriver om elbilen på elbilens præmisser. Et medie, der kan være med til at "reboote" retorikken om elbiler.

Go er et redaktionelt uafhængigt magasin, der vil formidle viden og erfaringer med elbiler fra både privatpersoner, virksomheder, kommuner og andre offentlige interessenter. Go tester desuden også brugte elbiler i samarbejde med Teknologisk Institut, samt bringer politisk perspektiv om elbiler, nyheder og baggrundsartikler.

I første udgave, der er på 52 sider med blot tre sider annoncer, kan man møde tidligere Novo-direktør Mads Øvlisen, som tester elbilernes flagskib Tesla Model S. Man kan læse om Taxa Fyns erfaringer med en Nissan Leaf i flåden og læse en test af den nye Renault Zoe Z.E. Der gøres status over Better Places forlis, ligesom man blandt andet kan blive klogere på el-standere og -stik. Partiernes politiske ordførere udtaler sig om elbiler, der er reportage fra Oresund Electrik Car Rally, en brevkasse giver svar og en oversigt over elbiler på vej blander sig med notitser med nyheder på elbil-fronten.

Go udkommer fire gange om året i 4000 eksemplarer og koster 240 kroner inklusive forsendelse.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078