Ny service skal give stabil strøm af synskunder
Værkstedsportalen autobutler.dk kobler synsrapporter til bilejerprofilerne og gør det nemt for værkstederne at byde på omsynsopgaver.
- Først og fremmest vil samtlige 50.000 bilejere med en bilprofil hos os blive indkaldt til det obligatoriske syn en måned før det skal finde sted. Her giver vi samtidig bilejeren mulighed for at vælge at få udført et synstjek inden synet - som endnu et ben på vores bilprofil og online kørebog, fortæller partner og direktør Christian Legêne fra autobutler.dk.
- Med indkaldelsen sikrer vi, at autobutler og vore værksteder er helt fremme i bilejerens bevidsthed uanset om der bare er tale om selve synet, et forudgående synstjek eller arbejde, som skal udføres efter synet, tilføjer han.
- Dette er i sig selv ikke revolutionerende, men det banebrydende er, at vi også lancerer en ny service, som vil hjælpe bilejerne med at indhente tilbud på baggrund af deres synsrapport. Via Trafikstyrelsen.dk kan vi nu automatisk hente vore bilejeres seneste synsrapport, således at vi cirka 24 timer efter selve synet er gennemført, automatisk uploader synsrapporten med fejl og mangler i vores system og via e-mail tilbyder vore bilejere at indhente tilbud hos værkstederne på baggrund af selve synsrapporten, fortæller han.
Adgang til 50.000 biler
Den ny service gør det ekstremt let for bilejeren at anvende autobutler.dk, især i forbindelse med eventuelle omsyn. Og det kommer til at gavne autobutlers værksteder.
- Vore værksteder vil altid være de første, der bliver præsenteret for vore p.t. 50.000 bilejere, når bilen skal repareres efter syn, påpeger Christian Legêne.
Bilejerne vil i øvrigt altid have adgang til alle historiske synsrapporter på deres bil via deres bilejerprofil på autobutler.dk. Det vil løfte dialogen med værkstederne til et helt nyt kvalitetsniveau.
- Vi har meget store forventninger til særligt denne del, som vil medføre helt konkret beskrevne forespørgsler med afsæt i synsrapporten, men som også vil give vores værksteder muligheden for at give danske bilejere en ekstra service. En service, som indebærer, at bilejeren kan slippe for selv at skulle køre bilen til og fra syn, hvis værkstedet eventuelt har et samarbejde med en lokal synshal og derfor kan tilbyde denne ydelse, siger han.
Samarbejde med synshaller
Synsbranchen vil med den ny ordning også være en oplagt samarbejdspartner:
- I takt med at synet ikke bare længere er et syn eller omsyn, praktiserer flere og flere af landets synshaller jo mindre "værkstedsarbejde" i form af olietjek og -salg, skift af viskere, pærer med mere. Dette er en helt naturlig udvikling, som de danske bilejere nyder godt af, men det kræver jo, at synshallerne er med fra starten, siger Christian Legêne.
- For det andet er der jo også de reparationsopgaver, som synshallerne ikke må og kan foretage. Hvorfor så ikke tilbyde synskunderne at få tre skriftlige tilbud på reparationen fra en uvildig værkstedsportal, og dermed kunne give bilejerne en ekstra service? Vi håber, at synsbranchen på sigt kan se muligheder i vores nye service, så vi enkelt og tidsbesparende kan hjælpe bilejere med forestående reparationer og et omsyn videre på de danske veje, siger Christian Legêne.