Lancerer tv-kanal for autobranchen
Netbaseret tv-kanal i tre nordiske lande skal hjælpe autovirksomheder med indsigt og mulighed for gode forretningstiltag.
Tv-kanalen Au2News vil ugentligt samle op på nyheder om alt fra politik til lancering af nye bilmodeller. Kanalen går i luften på onsdag den 21. august. Sean Fitzgerald Coard fortæller Motor-magasinet, at han forventer i første omgang 4000 branchefolk som seere i Danmark, og at antallet formentlig vil vokse.
Selskabet har udviklet egen såkaldt "player" til også mobile enheder som iPad, iPhone og Android, samt videografik til afviklingen af tv-kanalen. 10 personer er ansat, herunder tre nordiske nyhedsværter, hvoraf den ene er den tidligere studievært på TV2, Julie Smed Hansen.
- Vi har brugt et år på at forberede vores tv-kanal, der skulle være lanceret på AutoTeknik for at signalere, at vi hos Goodwill og Danske Fagmesser har store og gode ambitioner om at støtte autobranchen. En sådan tv-kanal kan medvirke til øget indsigt i nordiske markedsforhold og dermed hjælpe autovirksomheder med eksport, synergier og nye forretningstiltag, siger Sean Fitzgerald Coard.
Goodwill Media opererer for kunder i hele Norden og har siden 2001 produceret tv for bl.a. kommuner, DR1, fagforbundet 3F, Danske Sygeplejersker og Telia.
Se den danske tv kanal på www.au2news.dk