23948sdkhjf

Biltorvet har nu flest forhandlerbiler

Er klar til at gå i luften på TV2 den 16. januar med reklamekampagne til familien Danmark om, at sitet er det vigtigste sted at søge ny bil.
Biltorvet.dk er i voldsomt skred lige nu og tiltrækker mange bilforhandlerannoncer, og det er man klar til at annoncere i TV2 reklamer fra 16. januar.

Biltorvet.dk melder således ud i et nyhedsbrev, at det relancerede site, der i efteråret 2012 blev forhandlerejet på aktier, nu har 5000 flere forhandlerbiler til salg end hos andre bilportaler.

- 10.000 af bilannoncerne på Biltorvet.dk findes ikke på de andre "rigtige" bilportaler, der ikke blot er robotsøge-portaler. Det svarer til 20 procent af markedet, og det vil ingen bilkøber ønske at gå glip af, idet mange foretrækker at købe bil hos forhandlere med alt hvad det indebærer af mulighed for garanti, reklamation og service. Så disse tal, og den nye markedssituation, er vi ude at fortælle hele Danmark via nettet og på TV nu, siger direktør Claus Nyboe og fortsætter:

- Vi har set, at hundredvis af bilforretninger har valgt at spare udgifterne til andre portaler for udelukkende at annoncere på Biltorvet.dk med de brugte biler. Disse forhandlere sender dermed også et tydeligt signal til omverdenen om, at de ønsker forandring, og at Biltorvet.dk er fremtidens bilportal for professionelle bilforhandlere. Det budskab arbejder vi lige nu på at få ud i pressen.

Mangler 6000 biler

Claus Nyboe og resten af det kraftigt ekspanderede team bag Biltovet A/S har store forventninger til TV-reklamerne og forhåbning om at blive endnu større, idet der stadig mangler 5000-6000 forhandlerbiler, før Biltorvet.dk kan sige, at de har alt på markedet. Det skyldes ifølge direktøren, at nogle forhandlere lige ser tiden an og vurderer udviklingen.

Biltorvet A/S har valgt også at sponsorere tv-programmet TopGear på TV3+ samt Champions League kampe på Kanal 6 for at ramme kernegruppen af bilkøbere. Desuden er der købt vigtige placeringer på internettet.

Et reklamebureau er partner i kampagnen og har rådgivet om at vente med annoncering på TV2, til de mange reklamer fra bilimportører om åbent hus og nytårskure er overstået.

Desuden er Biltorvets nye website gået i luften, og det bliver justeret løbende ud fra overvældende mange input fra bilforhandlerne, også til mobile platforme, idet man kan se, at mange bilkøberes søgninger foregår fra tablets – ikke i så høj grad fra mobiltelefoner, der ikke yder bilfotos retfærdighed, er Biltorvets vurdering.

Problem-robotter

- Alle mener, de er "størst" lige nu. Selv små hjemmesider, der har baseret hele sit forretningsgrundlag på bilannoncer, der snuppes med robotter fra andre hjemmesider uden aftaler med bilforhandlerne, hvilket ikke er optimalt hvad angår opdateringer omkring data, fotos og priser, gør lige nu krav på titlen som "Danmarks største".

- Vores største konkurrent, Bilbasen er tvunget tilbage i en intensiv satsning på privatannoncer. Så der er allerede nu skabt en helt ny konkurrencesituation, der ikke kan undgå andet end at være til stor gavn for bilforhandlerne, siger Claus Nyboe.

Bilbasen på pause

Fra dansk eBay siger adm. direktør Morten Heuing for blandt andet Bilbasen.dk, at en del bilforhandlere ganske rigtigt har valgt at sætte deres annoncering på pause.

- Det er vi naturligvis kede af, men respekterer kundernes beslutning. Men vi glæder os over, at der ikke er tale om opsigelser, blot en pause. Vi har en god og konstruktiv dialog med bilforhandlerne, og ingen har smækket med døren. I sidste ende handler det jo om, hvorvidt der kommer kunder i forhandlernes butikker, og hvad de må betale for det, siger Morten Heuing.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063