23948sdkhjf

Kamp om rekordstort bilsalg

2013 starter dér, hvor 2012 slap hvad angår bilannoncering på nettet. Den fortsatte kamp om markedsherredømmet tager til, og som man vil kunne læse i denne uges fagblad, har det nye Biltorvet lykkedes med at tiltrække et stort antal bilannoncer fra tilsluttede bilforhandlere. Nu skal opbygningen stå sin prøve, for i denne uge går det brancheejede site i luften med reklamer på landsdækkende TV2, der skal få strømmen af bilkøbere til at klikke ind her i stedet for hos konkurrenterne. Om det lykkes, vil de næste uger vise. Vi følger udviklingen med spænding.

At der er noget at kæmpe om viser de nye bilsalgstal for 2012. Endnu engang har vi slået rekord i bilkøb herhjemme – for såvel nyt som brugt. Det vidner om stor købelyst og behov for mobilitet hos danskerne, trods krisen, der ikke rigtig vil slippe sit tag i Europa og Danmark. Og det giver naturligvis bund for kampen om bilannoncerne. Bagved ligger it og forhandlerværktøjer, der knytter an til annonceringen. Den kan foregå mobilt på håndholdte tablets, ligesom bilkøberne kan søge deres nye bil håndholdt. Jo, der sker virkelig noget på området, som der kastes millioner af kroner og mandetimer i at udvikle og optimere på alle fronter.

Bilforhandlerne, hvoraf de fleste også driver værksted, trækkes stadig med den håbløse reparationsgrænse, som selv ikke et godt bilsalg kan råde bod på i indtjening. Hverken regeringen eller oppositionen har mod og mandshjerte nok til at indrømme, at de strammede regler er en fejltagelse. Desværre har vi ikke et forbrugerklagenævn, der kan pålægge Folketinget at føje dette store ønske fra autobranchen. Men gode argumenter kan ofte flytte meget. Så dette slag er bestemt ikke tabt endnu.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063