Tre dage med fokus på sikkerhed og miljø hos Tenneco
Som det eneste sted i Norden besøgte Tenneco On Tour Middelfart, hvor over 200 besøgende fra autobranchen fik et grundigt indblik i støddæmperes og udstødningssystemers betydning.
Som det eneste sted i Norden besøgte de mobile showrooms Middelfart i dagene 19. til 21. juni, hvor Walker Danmark havde lejet sig ind hos genboen, den tidligere Toyota-ejendom.
Her var plads til at stille de mobile udstillingspavilloner for Monroe støddæmpere og Walker udstødningssystemer op, og der var anlagt en testbane, hvor det var muligt at se eller selv prøve, hvor stor forskel der er på at køre en bil med perfekte støddæmpere og en med slidte støddæmpere. Og selv om de fleste af de tilstedeværende godt vidste, at der er forskel, var der alligevel flere, som prøvede, de blev noget overraskede.
Tirsdag deltog ledere fra Auto-G, Triscan, Mekonomen og FTZ. Inden deltagerne i tre hold skulle se udstillingsstandene, gav Alex Gelbcke, der er Vice President og General Manager for Tenneco Aftermarket i Europa, deltagerne et grundigt indblik i Tennecos verdensomspændende virksomhed indenfor forskning, udvikling og fremstilling af støddæmpere og udstødningssystemer. Herunder hvad det betyder af fordele for udvikling og produktionen til eftermarkedet, at Tenneco også er OE-samarbejdspartner til mange af verdens førende bilfabrikker.
- Allerede tre-fire år før en ny bilmodel er på gaden, er vi med i udviklingen af bilens undervogn og udstødningssystem. Herefter producerer vi til OE, og derefter baseret på den know how også til eftermarkedet, så forløbet af samarbejdet kan sagtens vare op mod 30 år, fortalte Alex Gelbcke.
Ud til kunderne
Roadshowet er første gang, Tenneco præsenterer sin samlede formåen og ekspertise inden for kørselssikkerhed og miljøbeskyttelse. Og det er første gang, Tenneco kommer ud til samarbejdspartnerne og kunderne. Normalt har det været omvendt, at disse er blevet inviteret til at besøge de forskellige udviklingscentre og fabrikker.
De tre hold besøgte på skift de tre udstillinger for henholdsvis Monroe og Walker, samt den tredje, som handlede om mastering, hvor Monroe er med til at udvikle komplette hjulophæng til mange bilmodeller.
Efter ledergruppernes besøg tirsdag besøgte 73 sælgere fra FTZ showet onsdag, og torsdag besøgte i alt 70 sælgere, indkøbere fra Auto-G, Triscan, Mekonomen og Automester showet den sidste dag, torsdag.