23948sdkhjf

Bilinfo indgår CRM-samarbejde

IT-værktøjsudbyderen har indgået en aftale med Easy2click om at tilbyde bilforhandlere en platform til kundestyring.
I et marked med downsizing og faldende avancer er det vigtigere end nogensinde at sætte sin leadhåndtering og kundeopfølgning i system. Bilinfo har således integreret systemet Easy2click fra danskstyrede Loyalty Factory, så bilsælgere får endnu bedre muligheder for at arbejde professionelt med deres håndtering af kunderne.

- Målet er, at vi med udgangspunkt i det nye Bilinfo.net, der netop er lanceret, kan tilbyde bilforhandlerne en mere komplet sælgerarbejdsplads. Det skal være nemt for forhandleren at sælge biler, og vi vil hjælpe forhandlerne i det daglige ved at give dem et indblik i deres salgsmæssige muligheder, forklarer Mikael Moeslund, direktør for Easy2click, der leverer CRM-løsninger til blandt andre 330 tyske Toyota-forhandlere og forhandlerne af VW, BMW, Audi, Skoda og SEAT i Danmark. Sammen er Easy2click og Bilinfo i dialog med flere bilimportørselskaber og bilforhandlere om samarbejdet.

- Vi har allerede et populært Bilinfo CRM Light produkt på markedet, men i stedet for selv at bygge næste generation, har vi valgt at gå sammen med den førende udbyder af CRM til autobranchen, Easy2click. Vi tror på, at vi sammen kan skabe et unikt produkt, der bygger på det bedste fra de to førende systemer på markedet, siger Søren Braad Steen, udviklingschef hos Bilinfo.

Styr på analyser

Da forhandlerens fødekæde ofte er baseret på salget af biler, er det essentielt at have styr på salget og kunderne. Men også eftermarkedet, kampagner og analyser er vigtige områder for forhandleren. Derfor skal han have mulighed for at udvikle den del af forretningen med det nye kombinerede værktøj.

- CRM handler for os ikke om at notere en kundes interesser eller familieforhold i en database, men i langt højere grad om at skabe flere salg og mersalg gennem en styret proces, ved intelligent anvendelse af automatisk lagrede data, mener Mikael Moeslund og Søren Braad Steen i fællesskab.

Guide til salgsmål

Konkret betyder det, at værktøjet selv guider og hjælper den enkelte sælger til at nå salgsmålene. Easy2click viser for eksempel antallet af prøvekørsler, som han mangler for at kunne nå månedens salgsmål. Samtidig giver systemet forslag til, hvordan sælgeren når sine mål.

- Easy2click har stort fokus på at styre salgsprocessen, og at sikre at den enkelte sælger lægger sin indsats, hvor det bedst kan betale sig. Dette tankesæt stemmer perfekt overens med tankerne bag det nye bilinfo.net, hvor vi sammen med de danske forhandlere har arbejdet benhårdt på at gøre salgsprocessen så enkel og let tilgængelig som overhovedet mulig, så systemet tager mindst mulig opmærksomhed fra det der betyder noget - kontakten og nærværet med kunden, siger Søren Braad Steen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062