23948sdkhjf

Danskerne bruger flere penge på personbiler

Forbrugernes prioritering af køretøjer et godt udtryk for, hvordan privatøkonomien prioriteres under krisen, vurderer Dansk Erhverv.
Den samlede værdi af danske personbiler er steget svagt i løbet af 2011. I samme periode er værdien af forbrugernes andre køretøjer faldet.

- Danskerne fokuserer på det centrale transportmiddel under krisen. Mere luksusprægede og ikke så nødvendige køretøjer som campingvogne, trailere og motorcykler får lov til at vente, indtil der er sikkerhed om familieøkonomien igen, siger chefkonsulent Jesper Højte Stenbæk, Dansk Erhverv.

Forbrugernes prioritering af køretøjer et godt udtryk for, hvordan privatøkonomien prioriteres under krisen, mener han.

- Da økonomien boomede før 2008, blev der indkøbt dyre motorcykler i stor stil. Nu får Harley’en lov til at holde nogle år ekstra uden at blive udskriftet, mens der investeres i familiens primære transportmiddel – bilen – så familien sikrer indkomsten. Det handler om at være stabil arbejdskraft og tjene penge til husholdningen, vurderer Jesper Højte Stenbæk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157