Bilkøb alt inklusive
Nyt D.A.F.-koncept med finansiering, bilforsikring, serviceaftale, reparationsaftale mekanisk svigt samt selvrisikoforsikring.
- Det mener vi nu er opfyldt med en ny aftale med forsikringsagentur-firmaet Mondux om en enkel og overskuelig tarif, som kun indeholder tre alderstrin og seks prisklasser, forklarer chefkonsulent Jørgen Storm fra D.A.F.
Den nye aftale blev lanceret lige før ferien, og efter en måneds tid er 250 medlemmer meldt til, og de har solgt 275 forsikringer.
Den nye udgave af D.A.F. Bilforsikring rummer ifølge foreningen flere fordele for kunderne:
Attraktive præmier for alle over 21 år, ingen præmieregulering ved skade, inklusive selvrisikoforsikring dækker én skade per år, fri kilometer, inklusive trækkrog, vejhjælp i Europa, ingen krav om anciennitet og samme pris i hele Danmark. Men også for forhandlerne vil der være følgende fordele, oplyser D.A.F.:
Der er et tegningsgebyr til forhandleren ved nytegning, der er en simpel præmietarif samt en enkel og overskuelig IT-løsning, hurtig godkendelse af bilforsikringen, nyværdi op til 725.000 kroner samt henvisning til D.A.F.-værksted i forbindelse med en skade.
Moduler
D.A.F. Bilforsikring er en del af det nye D.A.F.-koncept "D.A.F. Bilkøb alt inklusiv", som er bygget op i moduler. Konceptet dækker nye og brugte biler uden udbetaling. Ud over finansiering og bilforsikring med overskuelige tariffer vil det nye koncept rumme serviceaftale med en enkelt tarif, reparationsaftale mekanisk svigt samt selvrisikoforsikring.
Hertil kommer også en seks måneders reklamationsforsikring for forhandlerne.
- Vi ønsker, at konceptet ligger i D.A.F.-regi og ikke hos en mægler. I dag sker det via et site med link fra Mondux, men senere skal det integreres i en sælgers arbejdsplads hos Auto-IT, forklarer Jørgen Storm.
Nye forsikringer virker
Umiddelbart efter at salgsdirektør Sten Olsen, Bilcentret i Taastrup, på et D.A.F.-medlemsmøde den 3. juli hørte om den nye forsikringsaftale, som foreningen nu tilbyder forhandlerne i samarbejde med Mondux, måtte han lige hjem og kigge på tallene.
- Jeg kunne i første omgang ikke få det til at passe, for priserne så ud til at være for lave, fortæller han i dag godt en måned efter.
Men den viste sig at være god nok, og i løbet af en måned har han nu allerede solgt 8-10 forsikringer til sine kunder.
- Før var det et problem, at forsikringsselskabernes tilbud til de unge kunder var for dyre. Det var svært for vores kunder under 25 år at finde en forsikring, de kunne betale, så jeg havde faktisk opgivet at sælge forsikringer sammen med bilerne. Men med den nye D.A.F.-forsikring kan vi sælge en forsikring til kunder på helt ned til 21 år vel at mærke til en pris, de kan betale. Det er yderst fornuftige priser, mener Sten Olsen.
Han fremhæver desuden forsikringens enkle struktur, der er nemt at gennemskue for kunderne.
- Den passer perfekt til vores forretning, hvor vi handler med mange forskellige bilmærker og typer, siger Sten Olsen.