23948sdkhjf

Volkswagen leverer Up nr. 10.000

Volkswagens micro-bil er kørt fra den økonomiske krise.
Onsdag leverede Volkswagen Up nr. 10.000 på blot ni måneder. Dermed er modellen ikke bare dette års mest solgte bil, men samtidig den enkelte bilmodel, danskerne har købt flest af på et enkelt år nogensinde, oplyser Semler.

At Up er blevet så stor en succes midt i en økonomisk krisetid, kommer også som en overraskelse for Volkswagen selv:

- Vi havde naturligvis håbet på, at bilen ville blive en succes, og at vi ville levere 5500 stykker det første år. At der har været 10.000 danskere, der har ønsket sig en Up er vi selvfølgelig både stolte af og glade for, udtaler Volkswagens danske direktør Ulrik Schönemann, og tilføjer:

- Vi er utroligt glade for stadig at have ordrebogen fuld, og ny ordrer kommer til hver dag. Bagsiden har været ventetid, men den har vi efterhånden fået reduceret med langt mere produktionskapacitet, og ventetiden vil snart være på normal-niveau.

At bilen er kørt rent ind i danskernes hjerter, som den nye Folkevogn, er der ifølge importøren en række forklaringer på. Dels er det første gang, at Volkswagen tilbyder en bil til under 100.000 kroner og samtidig af en standard, hvor man ikke skal nøjes, blot fordi bilen er i et lavt prissegment.

Ifølge cheføkonom i Spar Nord Jens Nyholm er der flere gode grunde til, at bilsalget slår rekord i en tid, hvor danskerne ellers er i udpræget spare-humør:

- Først og fremmest har biler en begrænset levetid og skal udskiftes før eller siden, og det lægger en bund under markedet, mener Jens Nyholm.

- Og så er markedet herhjemme efterhånden blevet oversvømmet med minibiler, der koster under 100.000 kroner og kører langt over 20 kilometer på en liter brændstof. Og hvis der er noget, der kan vække den danske forbruger lige nu, så er det udsigten til at spare penge, tilføjer han.

- Vi er rigtig glade for den tillidserklæring, som danskerne har vist os med deres valg af Up. Og det er selvfølgelig en tillid, som vi og vores mange forhandlere vil gøre alt for at bevare. I særdeleshed over for de mange nye kunder vi har fået med introduktionen, udtaler Ulrik Drejsig, Volkswagens danske marketingchef.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094