Rengjort bil hos Sixt i CPH under ferien
Biludlejningsfirmaet og Københavns lufthavn er klar med tilbud om vask og klargøring af privatbiler, der parkeres i Lufthavnen, mens man er ude at rejse.
Muligheden er opstået, fordi selskabet har indviet et helt nyt klargøringscenter 1. august på Kystvejen ved lufthavnen med 20 ansatte. Det har kapacitet til 200.000 klargøringer årligt i tidsrummet kl. 06-01 i treholdsskift, og dermed også til at kunne tage private biler ind, fortæller administrerende direktør i Sixt, Kasper Gjedsted.
- Det er ikke alle, der kan undvære deres bil i dagligdagen eller finde tiden til en grundig rengøring. Så hvorfor ikke udnytte tiden, mens bilen er parkeret i Lufthavnen, siger Kasper Gjedsted.
Kunder ønsker luksus
Københavns Lufthavns Salgs- og Markedsdirektør, Carsten Nørland, fortæller, at kundeinterviews har vist, at der er et behov for et tiltag som dette.
- Vi interviewer 130.000 passagerer hvert år, og her udtrykker rigtig mange ønsket om at kunne købe ekstra luksus i lufthavnen, når de skal ud at rejse - såsom at kunne komme hjem til en helt nyvasket og klargjort bil, siger Carsten Nørland.
Lavaggi og Tegee Dan
Det nyopførte klargøringscenter er med en totalløsning fra Dansk Auto Vask ApS med vaskemaskiner fra Autoequip Lavaggi og bilpleje produkter fra Tegee Dan.
Klargøring af bilen skal bestilles online. Men skulle det glippe, kan man også bestille bilvasken på Sixt-kontoret i lufthavnen, hvor man afleverer bilnøglerne. Sixt parkerer bilen igen efter den grundige rengøring så tæt på den oprindelige p-plads som muligt. Prisen er 395 kroner inklusive. Moms, der inkluderer bilvask, støvsugning, pudsning af spejle og vinduer, rensning af dørfalse, insektrens, vinylopfriskning og påfyldning af maksimal fire liter sprinklervæske.