23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

13 procent bilsalgsfremgang i USA

Nybilsalget steg med 13 procent i USA i september måned ifølge Automotive News. Vinderne i årets første ni måneder er Smart, Scion, som er Toyotas søstermærke, Fiat, VW og Chrysler, mens taberne er Mitsubishi, Cadillac, Suzuki, Buick og Lincoln

Toyota og VW gik henholdsvis 42 og 38 procent frem, Chrysler 12 procent frem, mens GM og Ford nærmest solgte det samme som måneden før. Hyundai steg med 15 procent.

Den mest solgte bilmodel i USA er fortsat den store pickup Ford F-series med 463.733 enheder i årets første ni måneder, fulgt af Toyota Camry med 314.788 enheder og Chevrolet Silverado, også en stor pickup, med 298.200 enheder.

I Europa gik salget dårligere med et minus i Tyskland på 11 procent til 250.000 nye biler. Alle mærker i Tyskland gik tilbage, og for første gang oplever man, at de dyrere luksusmærker nu også berøres af krisen i hele Europa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04